Skaza, ki je lansko leto sklenila s 43,194 milijona čistih prihodkov, kar predstavlja 11,6-odstotno rast v primerjavi z letom prej, za letos pa načrtuje 48 milijonov evrov prihodkov, nastopa v vlogi razvojnega dobavitelja za svoje partnerje, obenem pa razvija lastno blagovno znamko. Njena dejavnost obsega celoten proces, od predelave in brizganja materialov do kompleksnih končnih sestav posameznih izdelkov, ki jih proizvajajo v lastni proizvodnji. Prav tako se ukvarjajo s končnim pakiranjem in distribucijo izdelkov. Letno predelajo več kot 5 tisoč ton surovin, od tega je 43 odstotkov nabavljenih materialov iz recikliranih surovin. Dejanski delež recikliranega materiala v nabavljenih materialih je približno 21 odstotkov. Tako na letni ravni uporabijo več kot tisoč ton odpadne plastike, ki jo pretvorijo v končne izdelke.

Trajnost je glavno merilo

Okoli 95 odstotkov prihodkov zajema izvoz. Podjetje je prisotno na vseh celinah, najbolj pa izstopa na evropskih trgih. Največji industrijski partnerji so korporacije v elektro- in pohištveni industriji, na področju lastne blagovne znamke, ki obsega izdelke za domače kompostiranje, trajnostni namizni in kuhinjski program ter trajnostni program izdelkov za zunanjo uporabo, pa sodeluje predvsem z distributerji in večjimi trgovskimi verigami, pri čemer izstopajo skandinavske države. Skaza je uspešno vstopila tudi v Avstralijo, ZDA in na Japonsko. Lastno blagovno znamko, ki predstavlja desetino vseh prihodkov, bo podjetje v prihodnje še krepilo, pri čemer bo poudarek zlasti na izdelkih za kompostiranje. Pri razvoju novih izdelkov bo trajnost glavno merilo, poudarjajo in postrežejo s podatkom, da je v izdelkih trenutno že več kot 85 odstotkov trajnostnih materialov.

Podjetje se usmerja na področja, kjer lahko najbolj prispeva k ohranjanju okolja in trajnostnemu razvoju, pri čemer se posebno osredotoča na problem plastike. Izdelki lastne blagovne znamke so narejeni iz okolju prijaznih materialov, ki jih je mogoče reciklirati in zmanjšujejo negativne vplive na okolje. Sodeluje tudi v projektih, povezanih s plastičnimi odpadki, kot so INCREACE, ki si prizadeva razviti reciklirani material, primeren za uporabo v elektro industriji, LIFE21-ENV-PL-plasticLIFEcycle, ki išče rešitev za recikliranje trdih plastičnih odpadkov, in LFIA-REC, ki si prizadeva za recikliranje hitrih antigenskih LFIA-testov. S projektom Manj je več sodeluje pri izobraževanju osnovnošolcev o odgovornem ravnanju s plastičnimi in organskimi odpadki, uvaja pa še pilotni projekt Novo življenje, ki bo omogočil potrošnikom, da vrnejo uporabljene izdelke znamke Skaza, ki bodo reciklirani in ponovno uporabljeni.

Letos za 2,4 milijona investicij

V Skazi bodo največji delež letošnjih investicij, vrednih okoli 2,4 milijona evrov, namenili za digitalizacijo, avtomatizacijo in posodobitev strojnega parka. Projekt digitalizacije bo vključeval posodobitev in razvoj sistemov za upravljanje in nadzor proizvodnje, upravljanje z energijo, avtomatizirano logistično verigo, programsko opremo za strojni vid in prediktivno analitiko, avtomatizacijo določenih projektov za izboljšanje ergonomije dela v proizvodnji, digitalni potni list izdelka in še nekaj drugih projektov. Redno posodabljajo strojni park in zamenjujejo starejše strojev z novejšimi in energijsko učinkovitejšimi modeli. Podjetje trenutno zaposluje 293 oseb in išče dodatne kadre, pri čemer izpostavlja razpis za vodjo razvoja poslovanja, štipendira pa tudi dijake in študente ter jim omogoča praktično usposabljanje. 

V Dnevniku bo 20. aprila izšla posebna priloga o trajnostnem razvoju in zelenem prehodu.

Priporočamo