Verjamem, da inovacije ločijo vodilna podjetja od sledilcev. Omogočijo tudi, da podjetniška ideja iz majhne obrtne delavnice požene v rast in se razvije v mednarodno prepoznavno blagovno znamko. Zgodba družbe Roto, slovenske multinacionalke z domom v Prekmurju, to dokazuje.
Zgodovina našega družinskega podjetja sega v leto 1949. Iz majhne obrtne delavnice smo v treh generacijah razvili multinacionalko z osmimi tovarnami in šestimi razvojno-prodajnimi podružnicami po vsej Evropi. Čeprav smo danes že prava »prekmurska multinacionalka«, kljub rasti še vedno spoštujemo družinske vrednote. Prenos med generacijami, razvoj in organiziranost skupine smo izvajali skrbno in postopoma, z vključenostjo vseh družinskih članov in s pomočjo tujih strokovnjakov. Skupne vrednote pa ne povezujejo samo družine Pavlinjek, ampak tudi podjetja v skupini Roto in so osnova za našo poslovno kulturo. Ta je utemeljena na pomembni družinski in poslovni vrednoti: zanesljivosti in zaupanju.
Ponosna sem, da v Rotu opravljamo plemenito poslanstvo, saj z izdelki in rešitvami ohranjamo naš planet čist in zelen. Roto je vodilni na področju rešitev za upravljanje voda, kjer podjetjem in posameznikom pomagamo pri samooskrbi z vodo in zmanjševanju vodnega odtisa. Trajnost naših izdelkov se kaže tudi po tem, da je njihova življenjska doba več kot petdeset let. V našem laboratoriju razvijamo napredne polimerne materiale in kompozite. Bili smo med prvimi, ki smo znali sekundarno surovino iz odpadne plastike predelati v tehnično zahtevne izdelke. Tako smo prvi na svetu izdelali kajak iz stoodstotne odpadne embalaže.
V sodelovanju s fakultetami in inštituti razvijamo nove materiale in kompozite iz odpadne plastike. V razvojnem oddelku po principu ekodizajna že v fazi konstruiranja izdelkov predvidimo uporabo sekundarnih surovin, da bi zmanjšali vpliv na okolje. To so na primer rezervoarji za odpadne vode oziroma greznice, kanalizacijski jaški, vrtno pohištvo in cvetlični lončki. Večino surovin, materialov in komponent kupujemo pri lokalnih dobaviteljih. V krožno gospodarstvo vključujemo tudi naše kupce, saj nam po uporabi izdelke lahko vrnejo, da jih recikliramo in izdelamo nove.
Tako rastemo. V gazeljem tempu in trajnostno. Ko smo pred dobrim desetletjem prvič sodelovali v izboru Gazela, je bil promet podjetja Roto Pavlinjek 5,5 milijona evrov. Podjetja v skupini Roto so lani, leta 2022, ustvarila dobrih 100 milijonov evrov prihodkov. Z rastjo in uspešno širitvijo poslovanja, tako organsko kot tudi s prevzemi, so tudi naša posamezna podjetja v skupini Roto majhne gazele. Danes proizvajamo štiri tisoč različnih izdelkov in izvažamo na 65 trgov. Portfelj Skupine Roto je sestavljen iz kar trinajstih produktnih skupin. Vanje spada več kot dva tisoč izdelkov z blagovno znamko Roto in dva tisoč različnih industrijskih komponent za stroje, plovila in vozila. Med rešitve, ki jih razvijamo sami in tržimo pod blagovno znamko Roto, spadajo izdelki za varovanje okolja in gradbeništvo, šport, rekreacijo, vrt in kmetijstvo. Raznolikost produktov nam zagotavlja dolgoročno stabilnost in neskončne priložnosti.
Odpornost proti različnim gospodarskim razmeram nam zagotavlja prav ta neodvisnost od posameznih trgov in panog. Proizvajamo namreč izdelke za različne panoge, kot so gradbeništvo, kmetijstvo in živilskopredelovalna industrija, navtika, avtomobilska industrija itd. Izdelke z blagovno znamko Roto pošiljamo na trg prek različnih distribucijskih kanalov, tako spletnih trgovin kot tudi prek konvencionalnih tehničnih trgovcev. Deglobalizacija od leta 2020 naprej je pomembna priložnost za evropske proizvajalce. Veseli nas, da v zadnjem času kupci izbirajo trajnejše in tehnične izdelke višje kakovosti, ki imajo kakovostne poprodajne storitve in evropsko poreklo.
Na poslovni poti se nam seveda velikokrat zgodi kaj nepredvidljivega. Izkušnje iz letenja helikopterja mi marsikdaj koristijo tudi pri vodenju, saj vedno gledam gozd in ne posameznega drevesa. Hkrati pa se držim svojega »pravega kurza« in dolgoročno gradim na odličnosti. Verjamem, da je za uspeh pomembno, da vedno delaš nove in drugačne stvari. Da imaš jasno vizijo. Kot pri letenju je tudi v podjetništvu pomembno, da si pogumno zastaviš visoke, vendar dosegljive cilje. Da predvidiš pot, alternativne poti in pristanke, upoštevaš klimo na trgu in v podjetju, pa tudi ustreznost znanja, opreme in sredstev, ki jih imaš na voljo. Poleg elana in poguma pa je kot povsod drugod zelo pomembno, da imaš v življenju tudi precej sreče.
Cilj podjetništva je uspešno poslovanje in dobiček. A še večje bogastvo je v tistem, česar si z denarjem ne moreš kupiti. To so prijatelji, med katerimi se ne preštevajo usluge, sodelavci, s katerimi si zaupamo in ti sledijo. Moč smo ljudje, kadar ostanemo to, kar smo, ne glede na to, pred kakšne preizkušnje smo postavljeni.