Blagovno znamko Škerjanc je začel leta 1993 ustvarjati Mitja Škerjanc kot samostojni podjetnik, ki je trgovcem s pohištvom dobavljal stole, mize in vrtno pohištvo. Ko so trgovci zaradi gospodarske krize zmanjšali naročila, je leta 2008 skupaj z mamo in soprogo ustanovil podjetje Škerjanc, ki je poleg proizvodnje postopno razvijalo lastne prodajne kanale, ki nadgrajujejo zmogljivosti podjetja. Program proizvodnje stolov, miz in vrtnega pohištva so nenehno dopolnjevali v skladu s potrebami kupcev. Poleg lastnih izdelkov so v prodajni program dodajali tudi druge proizvajalce notranjega pohištva, zaradi potreb gostincev in hotelirjev pa še izdelke iz gastronomskega programa z manjšimi gospodinjskimi aparati. Leta 2021 so odprli spletno trgovino, s katero se želijo še bolj približati individualnim kupcem.

Vrsta referenčnih projektov

Podjetje je v trgovini na debelo s pohištvom s skoraj 15-odstotnim deležem ter največjim dobičkom in sredstvi na drugem mestu v Sloveniji. Ob prodaji na debelo pa so leta 2022 prodali kar 40 odstotkov pohištva, ki so ga razvili, oblikovali in izdelali v lastni proizvodnji. S tem zagotavljajo ceni primerno kakovost in hitro dobavo, izdelke višjega kakovostnega razreda pa lahko prilagajajo željam kupcev, katerih potrebe raziskujejo. Sodelujejo tudi z arhitekti in oblikovalci, ki jim ponujajo široko izbiro opreme za različne namene in objekte, od barov, restavracij in hotelov do pisarn, bolnišnic, šol in vrtcev. Tako se v Škerjancu lahko pohvalijo z vrsto referenčnih projektov, med katerimi so Hotel Elegans na Brdu pri Kranju, Park Postojnska jama, Splošna bolnišnica Novo mesto, Terme Dobrna, apartmaji Terme Čatež in številni drugi.

V podjetju bodo tudi v prihodnje vzporedno s prodajnimi kanali razvijali proizvodne, dobavne in servisne zmogljivosti. Zavedajo se, da so kakovost, ugodna cena in hitra dobava najpomembnejši za kupce tako v Sloveniji kot na tujih trgih, kamor se širijo. Po besedah direktorja Mitje Škerjanca se bodo začeli ozirati še po drugih trgih, vendar za zdaj ostajajo predvsem na slovenskem in hrvaškem, kjer ima blagovna znamka Škerjanc dober ugled. Podjetje ima v Sloveniji pohištvena salona v Materiji pri Kozini in Ljubljani, na Hrvaškem v Zagrebu in Imotskem ter v Bijeljini in Banja Luki v Bosni in Hercegovini. Prodajne površine doma in na območju nekdanje Jugoslavije nameravajo še razširiti in odpirati nove prodajne salone, s katerimi se bodo še bolj približali kupcem in vsakemu domu. V Sloveniji načrtujejo še en pohištveni salon v Mariboru, s katerim bodo pokrili vzhod države. Svetovni razvoj pohištvene industrije spremljajo na mednarodnih sejmih (letno sodelujejo na vsaj osmih), novosti in trende pa prenašajo v lastno proizvodnjo.

Nova lokacija na Kozini

Podjetje Škerjanc ima proizvodne, skladiščne in poslovne prostore v velikosti 3 tisoč kvadratnih metrov v Materiji, vendar bodo del poslovanja preselili na Kozino, kjer so pred kratkim kupili zemljišče v izmeri okoli 7 tisoč kvadratnih metrov. Na novo lokacijo bodo v roku pol leta preselili proizvodnjo in del skladišč, pove direktor Mitja Škerjanc in doda, da je selitev načrtovana zaradi optimizacije stroškov logistike, ker imajo skladiščne prostore zdaj na treh različnih lokacijah. Na sedanjem mestu bodo ostali oddelek za inženiring, skladišče in trgovina. Na Kozini bodo proizvodni prostori večji, tako da bodo imeli prostor za nadaljnjo širitev, s čimer bodo dosegli večjo konkurenčnost na trgu, večji bodo tudi skladiščni prostori. Želijo rasti stabilno, a ne prehitro, doda direktor, med 10 in 15 odstotkov letno. Ker pa so tako močni v marketingu, v katerega vlagajo med tri in pet odstotkov prometa na leto, od 500 do 600 tisoč evrov, je rast včasih prehitra. Cilj podjetja v naslednjih letih je zavzeti 50 ali 60 odstotkov trga stolov in miz v Sloveniji; na leto jih sicer prodajo 200 tisoč.

Poštenost, komunikativnost in dobri odnosi so pogoj za dolgo uspešno poslovanje, se zaveda Mitja Škerjanc, ki poleg tega izpostavlja še likvidnost, pošteno delo in plačilo zanj ter stalni razvoj podjetja kot celote. Direktor nenehno razvija mrežo poslovnih partnerjev v dobavi in prodaji, s katerimi lahko zadovoljijo skupne potrebe in koristi. S takim pristopom podjetje krepi sodelovanje z drugimi subjekti in izkorišča sinergije, kar ugodno vpliva na učinkovitost, donosnost in konkurenčnost na trgu. Direktiva ESG na delovanje podjetja trenutno še ne vpliva, so pa že začeli uvajati okoljske smernice za učinkovito rabo virov energije, recikliranje in zmanjšanje količine odpadkov, obenem pa se lotevajo uporabe obnovljivih virov energije in načrtujejo postavitev sončne elektrarne.

Tretja generacija v podjetju

V podjetju je trenutno 40 zaposlenih, ki delajo v proizvodnji, dobavi in pohištvenih salonih. Lani je bilo zaposlenih trideset, od tega v proizvodnji s servisom enajst delavcev, v logistiki štirje in v prodaji petnajst. S povečanjem števila izdelanih in prodanih kosov pohištva nameravajo zaposliti dodatne kadre ter še povečati obseg usposabljanja zaposlenih in štipendiranje mladih bodočih kadrov, ki jih težko dobijo, pravi direktor. Manjka jim predvsem inženirjev tehnične stroke, ki bi delali na projektih na ključ. Tretja generacija članov družine Škerjanc se že od malih nog v različnih vlogah občasno vključuje v poslovanje podjetja, kar pomeni, da se bo družinska tradicija v podjetju nadaljevala. Dodati velja, da ima vsak zaposleni vedno odprta vrata svojega nadrejenega, tako da lahko v sodelovanju razrešijo vsako težavo – podjetje lahko funkcionira le kot ekipa, pristavi direktor Škerjanc, ki je v izboru in delovnem sodelovanju novih sodelavk in sodelavcev zelo pozoren.

Podjetje podpira lokalne športne in kulturne organizacije. Je generalni sponzor ženskega rokometnega kluba ŽURD Koper, v katerem je direktor Škerjanc aktiven v upravnem odboru. Podjetje je tudi sponzor moškega rokometnega kluba RD Koper, nogometnega kluba FC Koper in moškega rokometnega kluba RK Jadran Hrpelje-Kozina. Vedno je prisotno na dobrodelnih prireditvah, kot je na primer hladilnik toplega srca v organizaciji Društva prijateljev mladine Slovenije in Radia Capris, ter pomaga otrokom s posebnimi potrebami, ki letujejo na Debelem Rtiču. Mitja Škerjanc je bil dvanajst let tudi predsednik Krajevne skupnosti Materija in je član Prostovoljnega gasilskega društva Materija. x

 

Priporočamo