Zadnji film o vohunu v službi njenega veličanstva je v kino dvorane prišel 30. septembra 2021. Od tedaj se je marsikaj spremenilo. Njeno veličanstvo je na angleškem prestolu zamenjalo njegovo veličanstvo. Ameriški filmski studio MGM, ki soobvladuje filmske pravice za franšizo James Bond, pa je leta 2021 kupil Amazon za 8,5 milijarde dolarjev.

Drugi solastnik pravic za Bondove filme ostaja Eon, ki ga vodita Barbara Broccoli in Michael G. Wilson. To britansko podjetje ima glavno besedo pri filmih o Bondu in ima tudi pravico odločiti, kdo bo upodobil kultnega tajnega agenta.

Zaradi dolgega premora od zadnjega filma o agentu 007, so se pojavile govorice, da se vodilni pri Amazonu in Broccolijeva niso ujeli, nadaljnji projekti pa da so zaradi tega zamrznjeni. Tiskovni predstavniki Amazon MGM so te govorice sicer zanikali, a novega filma vseeno še vedno ni na vidiku.

Situacija medtem skrbi številne ljubitelje franšize. Med pogostejšimi strahovi je bojazen, da bi se ustvarjalci pri bodočem filmu igrali z receptom, ki je bil zmagovalen 63 let, a se ne ujema s sodobnimi vrednotami dobrega okusa. Ob spremembah ženskarskega karakterja glavnega lika, ki ga je sicer navdihnil legendarno ženskarski resnični britanski vohun Sidney Reilly, je pogosta tudi bojazen, da bi lahko prišlo do predaje bakle v roke »Jane Bond«.

Avstrijca skrbi ravnanje z Jamesom Bondom

Nad negotovostjo, v kateri se je znašla franšiza, je zaskrbljen avstrijski nepremičninski mogotec Josef Kleindienst, ki v Dubaju na šestih umetnih otokih trenutno gradi 5 milijard dolarjev težek letoviški kompleks Heart of Europe. Avstrijec namerava izpodbijati lastništvo znamke James Bond v Združenem kraljestvu in EU. Lastništvo znamke je možno izpodbijati po petih letih neuporabe. V tem primeru gre za pravice za prodajo izdelkov znamke James Bond. Vložil je tudi zahtevke za preklic blagovne znamke, povezane z uporabo imena James Bond v filmih in video vsebinah.

»Mi in mnogi drugi oboževalci smo razočarani nad tem, kako se ravna z Jamesom Bondom,« pravi Kleindienst. »Naša skrb je zagotoviti, da James Bond, kot ga poznamo, ostane živ in da lahko z njim še naprej doživljamo nove izkušnje. Odločili smo se za vlaganje in podporo, da bodo sedanji in prihodnji oboževalci lahko uživali v Jamesu Bondu.«

Strokovnjaki menijo, da poskus prevzeti pravic do uporabe imena James Bond v filmih nima veliko možnosti za uspeh. Njihov trenutni lastnik je sicer podjetje Eon. Blagovne znamke James Bond so medtem registrirane pri ameriškem podjetju Danjaq, ki v sodelovanju z Eonom nadzoruje pravice do globalne prodaje izdelkov pod znamko James Bond.

»Preučujemo celotno situacijo in smo zaskrbljeni,« pravi Kleindienstov tiskovni predstavnik. »Padajoči komercialni uspeh lahko na koncu pripelje do konca franšize. To želimo preprečiti. Naslednji film v tem trenutku še ni na vidiku, a obstajajo tudi druge temeljne težave.«

»Obrniti tok in obdržati Jamesa Bonda pri življenju bo mogoče le z oboževalci in njihovo vključenostjo, da zagotovimo prihodnost Bonda, kot ga poznamo in imamo radi,« še pravi Kleindienst.

Priporočamo