Da »hodi po vaseh«, je namig, da tam skrivaj opravlja abortuse, ki jih država ne dovoli, ki so prepovedani. Res je, Nina, samska, introvertirana, vrhunska ginekologinja na podeželju, kjer je videti le revnost ali pa čuden nočni shod kmetov s kravami (ilegalna prodaja, zakol?), predstavlja skrivno odrešitev za nezaželene nosečnosti nesrečnic, pogosto mladoletnic, poročenih pri petnajstih letih, ki v revščini mukoma nahranijo kopico otrok; njihova usoda je tako kot usoda njihovih mater zapečatena. Nina je edina, ki prehaja med mestom in podeželjem, med dvema svetovoma, tvega kariero in ne odneha niti zdaj, ko je v preiskovalnem postopku. Ženskam dobavlja kontracepcijske tablete. Ena jih zavrne z besedami, da ima rada otroke. Seveda jih ima, verjamemo ji. Zvečer jih vidimo spati po tleh enega edinega prostora.

Film April gruzijske režiserke Dee Kulumbegašvili je prejel posebno nagrado žirije v Benetkah. Foto: Kinodvor
Film April: Podoba ustoličene podrejenosti
April, drugi film gruzijske režiserke Dee Kulumbegašvili, je razdeljen na dva svetova: na eni strani je svet tradicionalne podeželske Gruzije kmetov in živinorejcev, revščine in robatosti, na drugi strani mesto, razviti del države, ki ga uteleša brezhibno sterilna porodnišnica. V njej se v pisarni zdravnica Nina (igra jo izjemna Ia Sukhitašvili) vpričo nadrejenega in kolega zagovarja pred moškim, čigar otrok je med porodom umrl. Moški ji očita nemarnost, pa tudi, da je otroka pustila umreti, ker so revni, in omeni, da se ve, da »hodi po vaseh«. Ona se brani, da bi otroka lahko rešili, če bi porodnica v nosečnosti prišla na pregled in bi anomalijo odkrili prej. O njeni krivdi bo odločila strokovna komisija.