Trije slovenski filmi v Rotterdamu so klimatska znanstvenofantastična distopija Navadna hruška režiserja in scenarista Gregorja Božiča, ki v slovenskem prostoru odpira novo in zelo pomembno poglavje ekologije in filma; nadalje dokumentarec Fiume o morte! hrvaškega avtorja Igorja Bezinovića, ki s ščepcem humorja reinterpretira čas okupacije in fašistično zgodovino mesta Reka, ter Veter, govori mi srbskega režiserja Stefana Đorđevića, ki se izrisuje v film o spominu, izgubi, žalovanju in cikličnosti življenja.

Čeprav Fiume o morte! govori o enem najbolj bizarnih zgodovinskih obdobij mesta Reka, 16-mesečni vojaški okupaciji, ki jo je pred 100 leti izvedel v Italiji še danes čislan pesnik, dekadentni umetnik in vojskovodja Gabriele D'Annunzio, film faktografsko rekonstruiranje preteklosti vseskozi dinamično prepleta s politično sedanjostjo, v katero Bezinović intervenira z že skoraj punkersko ostrino in kreativnostjo. Na podoben način čas nekega prostora preseže tudi Navadna hruška, ki našo sedanjost poveže z neizbežno prihodnostjo, v kateri izmenjujoči se viharji ognjenih plamenov in poplav dokončno izropajo hranilnost zemlje, izčrpajo še tako mogočna drevesa in ugasnejo njihova življenja. Oba filma sta tako kreativen odziv na svojo neposredno okolico, ob čemer k svoji temi oba pristopata inovativno in žanrsko hibridno: s prepletom igranega in dokumentarnega.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo