S podelitvijo zlatih globusov se je na začetku meseca v Hollywoodu uradno začela sezona nagrad za filmske dosežke, ki bo vrhunec dosegla 3. marca s podelitvijo oskarjev. Nominacije za najbolj prestižne kipce v svetu filma je ameriška Akademija filmskih znanosti in umetnosti objavila prejšnji četrtek. V prve vrste so se postavili trije zelo različni filmi: Emilia Pérez, Brutalist in Žlehtnoba. Prvi je prejel 13 nominacij, druga dva po deset. A zgodovina podelitve uči, da so nominacije lahko eno, končni razplet pa nekaj povsem drugega. Spomnite se samo lanske podelitve ter usode filmov Barbie in Morilci cvetne lune, ki sta ob skupno 18 nominacijah domov odnesla enega samcatega v zlato oblečenega viteza z mečem.

Kar se tiče glavne nagrade za najboljši film, je prvi favorit Brutalist, za ovratnik pa mu vse bolj diha Emilia Pérez. Adut slednjega je zagotovo ta, da zares posrečeno poveže narkotriler z muzikalom in elementi telenovele, kar nato potopi v zgodbo šefa mehiškega kartela, ki se odloči postati ženska. Filmski ekstravaganci francoskega režiserja Jacquesa Audiarda, ki so jo lani razglasili za najboljši evropski film, prejela pa je tudi nagradi za najboljšega evropskega režiserja in scenarista, utegne iti na roko tudi prenovljeno volilno telo akademije. Po drugi strani je Brutalist, film Bradyja Corbeta, preprosto monumentalna zgodba o judovskem arhitektu, ki emigrira v ZDA in po drugi svetovni vojni spozna potankosti gnilega ameriškega kapitalizma.

Gneča za igralske oskarje

Presenečenja so seveda možna, a če se opremo na umetniško dovršenost, je pričakovati zmago Brutalista tako v kategoriji za najboljši film kot v kategoriji za najboljšo režijo, kjer stavnice na drugo mesto postavljajo Seana Bakerja, ki je v Anori fantastično združil komedijo in socialno dramo o slačipunci iz Brooklyna.

Tudi na oddelku za glavni igralski nagradi se zdi, da sta dobitnika zapisana v zvezdah. Adrien Brody je namreč za Brutalista to, kar je bil Cillian Murphy lani za Oppenheimerja, Demi Moore pa je za Substanco to, kar je bila predlani Michelle Yeoh za Vse povsod naenkrat. Drugi v vrsti? Timothée Chalamet (Popolni neznanec) in Mikey Madison (Anora). Ko govorimo o stranskih igralcih, stavnice kažejo na Kierana Culkina (Resnična bolečina) in Zoe Saldano (Emilia Pérez), torej oba dobitnika zlatih globusov. Za petami sta jima Guy Pearce (Brutalist) in Ariana Grande (Žlehtnoba).

Ko sicer pogledamo vse igralske nominacije, je jasno, da bodo letos brez nagrad domov odšli ljudje, ki bi bili v kakšnem drugem letu ob koncu večera široko nasmejani. Sebastian Stan je na primer izjemno oblekel kravato mladega Donalda Trumpa, ob njem pa je bil v filmu Vajenec v stranski vlogi izjemen tudi Jeremy Strong kot zloglasni odvetnik Roy Cohn. Med nominiranci ni niti Daniela Craiga (Queer).

Ko govorimo o glavni ženski vlogi, je bila pri nominacijah recimo spregledana Nicole Kidman za njeno vlogo v erotični drami Ljubica. Prav tako Angelina Jolie (Maria) in Saoirse Ronan (Beg na konec sveta). Pri nagradi za prirejeni scenarij medtem za zdaj najbolje kaže vatikanski drami Konklave, za izvirno pisanje že omenjeni Anori, kipec za najboljši mednarodni film pa se obeta Emilii Pérez. Čez dober mesec dni bo vse jasno. Podelitev najprestižnejših ameriških filmskih nagrad bo sicer prvič vodil petkratni dobitnik emmyja Conan O'Brien. 

Oskarji tudi s slovensko noto

Med nominiranimi v kategoriji najboljši kratkometražni igrani film je tudi slovenska manjšinska koprodukcija Mož, ki ni mogel molčati. Scenarij za film je nastal po resničnih dogodkih leta 1993 v Bosni in Hercegovini, ko so srbske paravojaške sile ustavile potniški vlak, uprl pa se jim je le eden od 500 potnikov. Zlata palma za najboljši kratki film v Cannesu.

Priporočamo