Pravijo, da letos hollywoodska filmska akademija ni želela provocirati s politično prireditvijo, kar naj bi dokazoval tudi izbor voditelja, mlačnega politično korektnega Conana O'Briena. Morda so s tem hoteli dati nekaj časa novemu ameriškemu voditelju Donaldu Trumpu, ki ga bodo morali hočeš nočeš prenašati štiri leta, morda pa še dlje. Novi voditelj se enostavno ne zdi sogovornik, ki bi ga lahko filmski svet ignoriral. Pa vendar, v dveh, treh primerih so se sramežljivo uprli. Preden je igralska zvezdnica Daryl Hannah podelila nagrado, oskarja za filmsko montažo, je, verjetno pod vtisom zadnjih pogovorov med Trumpom in Volodimirjem Zelenskim, vzkliknila: »Slava Ukrajini!« Mimogrede, oskar za montažo je eden od štirih, ki jih je domov odnesel več kot očitni zmagovalec letošnje izdaje največjih filmskih nagrad Sean Baker. In tu je še ena majhna provokacija, ko so ugotovili, da je edini, ki se je s temo o prostitutki in bogatašu v filmu Anora uprl ruskemu oligarhu.
V politično korektnem vzdušju v dvorani, kjer nismo slišali niti ene dobre šale, pa kar nekaj slabih, je odmevala nagrada, oskar za celovečerni dokumentarni film Edina zemlja (No Other Land) v palestinsko-norveški produkciji. Veliko presenečenje za film, ki so ga mnogi ocenjevali kot izrazito antisemitskega, čeprav v njem sodelujejo tako palestinski kot izraelski akterji. Edina zemlja sicer ponuja tragično zgodbo mladega Palestinca Basela Adra na Zahodnem bregu, kjer kani izraelska vojska ustvariti vojaško vadišče, zato nasilno ruši objekte in prisilno izseljuje prebivalce. Basel je film posnel skupaj z izraelskim novinarjem Juvalom Abrahamom in snemalko Rachel Szor ter palestinskim fotografom Hamdanom Balalom.
Po dolgem času so se, vsaj posredno, med nominiranci znašli tudi naši kinematografski delavci. Med petimi nominiranci za najboljši kratki igrani film je bil namreč tudi Mož, ki ni mogel molčati (Čovjek koji nije mogao šutjeti) scenarista in režiserja Nebojše Slijepčevića s kamero oziroma fotografijo slovenskega snemalca Gregorja Božiča. Kljub velikim obetom in optimizmu (v rokah so namreč že imeli zlato palmo, evropsko filmsko nagrado in cesarja francoske filmske akademije), ki je vladal tudi v studiu naše nacionalne televizije, mešana ekipa kipca ni dobila. Hollywoodski akademiki so se odločili za belgijsko-nizozemsko znanstvenofantastično zgodbo I'm not a robot. Nisem robot, kot lahko prevedemo, ni bil med favoriti.
Še nekaj utrinkov in rezultatov: francoski gangsterski muzikal Emilia Perez se je zaradi rasističnih objav igralke Karle Sofíe Gascón iz velikega favorita prelevil v outsiderja. Prejel je kar 13 nominacij in dobil le dva oskarja. Brutalist, še en favorit, film o Judu, ki se preseli v ZDA in uspe, je ob desetih nominacijah dobil tri oskarje, med njimi za glavno moško vlogo, ki jo je odigral Adrien Brody. Tudi Žlehtnoba je imela deset nominacij, dobila pa je dva oskarja, za kostumografijo in scenografijo, papeški triler Konklave je ob osmih nominacijah za oskarja dobil enega, za prirejeni scenarij. Kot omenjeno, je bil veliki zmagovalec večera film Anora, ki je prejel kar pet oskarjev, štiri Sean Baker osebno, enega, za glavno žensko vlogo, pa Mikey Madison.