V Prekmurju, kjer fantastični film, grozljivka in tradicionalna zombi sprevod vsako leto zaživijo v družbi tekmovanja vrhunskih vin, bo tokrat z nami tudi letošnji prejemnik častnega hudega mačka, ameriški režiser John McTiernan, ki je s hollywoodskimi uspešnicami osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja na novo postavil pravila akcijskega filma.
McTiernan, ki je leta 1986 posnel svoj prvi celovečerec, atmosferično grozljivko Nomadi, že leto pozneje z unikatnim spojem akcije, znanstvene fantastike in grozljivke v filmu Predator zažene kultno franšizo filmskih nadaljevanj, prequelov, knjig, stripov in videoiger, dokler nam leta 1988 ne postreže s še večjo uspešnico, kultnim akcijskim blockbusterjem Umri pokončno, ki se kmalu zapiše med najboljše akcijske filme vseh časov. Festival se bo avtorju poklonil s posebno retrospektivo šestih celovečernih filmov, ta pa bo v družbi kuratorja Avstrijskega filmskega muzeja Cristopha Huberja ter slovenskega striparja, ilustratorja, karikaturista, scenarista in publicista Zorana Smiljanića kot predsednik žirije za nagrado hudi maček odločal tudi o letošnjem tekmovalnem programu.
Šest srhljivih celovečercev
V tekmovalnem programu se bo predstavilo šest celovečernih filmov, med katerimi gre izpostaviti hrvaški triler Stric Andrije Mardešića in Davida Kapaca, ki namesto odbitih šal in gravža prinaša psihološko grozo družinskih vljudnosti in praznovanj, ter mehiško grozljivko Zlobno oko, ki lokalna praznoverja spleta v mračni folk horror. Zanimiv spoj grozljivke, črne komedije in družbene kritike bo ponudilo tudi ameriško Stanovanje smrti Allana Piperja, ki satirično pristopa k problemu cenovno nedostopnih podnajemniških stanovanj, medtem ko bo za bero volkodlakov v preigravanju folklore in ostre družbene kritike poskrbela luksemburška Volčja družina Jaquesa Molitorja. V sekciji Hrupni maček se bo predstavilo tudi pet celovečernih glasbenih dokumentarcev, med njimi Elephant 6, ki razkriva zgodbo o kolektivni kreativni evoluciji psihedeličnih rock skupin iz devetdesetih, izjemen dokumentarni preplet glasbe, estetike in družbenega fenomena, ki zaživi v filmu Italo disco: bleščeči zvok osemdesetih, ter dokumentarni esej o glasbeni kulturi turških gastarbajterjev v Nemčiji, film Ljubezen, nemške marke in smrt.
Vinska spremljava
V treh programskih sekcijah se bo predstavilo še 34 kratkih filmov, devet aktualnih žanrskih filmov pa bo na platnu zaživelo tudi zunaj tekmovalnega programa, med njimi tudi animiran celovečerni film Vojna s samorogi, protivojna (anti)basen z okoljskim pridihom, kjer se misija reševanja čarobnega gozda spremeni v krvav spopad vojske medvedkov in samorogov. Film, na prvi pogled ljubek in otroški, tako vzpostavlja popoln kontrast med formo in vsebino, ki je izrazito mračna, kruta in odrasla.
Festival, ki se je v Ljutomeru rodil ob stoletnici slovenske kinematografije, v kraju, kjer so izpod rok dr. Karola Grossmanna leta 1905 nastali prvi metri filma Odhod od maše v Ljutomeru, pa bo tudi tokrat poleg tekmovalnega filmskega in vinskega programa ponudil bogato spremljevalno dogajanje, ki bo zajemalo vse od ustvarjalnih delavnic za otroke, glasbe in subkulturne tržnice do predavanj o užitkih žanra grozljivke ter filmskega masterclassa Johna McTiernana, s katerim bo za javni in splošni javnosti dostopnejši pogovor v petek, 23. junija, poskrbel Marcel Štefančič jr.