Ministrstvo za kulturo je junija letos objavilo razpis za novega ravnatelja ali ravnateljico Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana. Sredi julija je rok za prijave na razpis podaljšalo do 12. avgusta, neuradno zaradi premalega števila prijav. Razpis je bil posledica odstopa za zdaj še aktualne ravnateljice Drame Vesne Jurca Tadel, do katerega je prišlo, kot je dejala sama, zaradi »globokih razhajanj z delom kolektiva, ki so postala pregloboka za tvorno načrtovanje skupne prihodnosti«. Jurca Tadel se je nato z ustanoviteljem SNG Drama, ministrstvom za kulturo, dogovorila, da ne odstopi nemudoma, temveč s 1. decembrom letos; to pa zato, da bi imelo ministrstvo dovolj časa za izbiro nove ravnateljice Drame.
Tajen postopek
Razpis je tokrat potekal v strogo tajnem postopku, pri čemer o samem poteku niso bili obveščeni niti zaposleni v Drami. Posledično so začele po gledaliških krogih krožiti govorice o tem, kdo naj bi se prijavil, kdo je kasneje odstopil od kandidature in kdo naj bi prevzel vodenje Drame. Neuradne informacije so navedle pet kandidatov, in sicer Petra Srpčiča, Sama Streleca, Igorja Pisona, Ivano Djilas in Špelo Stres. Kar dva od petih kandidatov pa sta za Dnevnik potrdila, da sta od kandidature odstopila.
Peter Srpčič, sicer direktor Mestnega gledališča Ptuj, je v odstopni izjavi od kandidature zapisal, da se trudi biti korekten do svojih delodajalcev, zato je zanj zdaj, »ko se je razpis zavlekel, postalo nemogoče, da bi v primeru, če bi bil izbran, prevzel vodenje SNG Drama v predvidenem roku 1. decembra.« Prav slednje je sedaj doletelo novo ravnateljico Drame, ki mora s ponedeljkom prevzeti vse tekoče posle Drame in nastopiti na novi funkciji.
Odziva stare in nove ravnateljice
Za odziv smo zaprosili ravnateljico v odstopu Vesno Jurca Tadel, ki je zapisala, da »svoji naslednici želi veliko sreče pri njenem delu« ter dodala, da se s ponedeljkom vrača na ministrstvo v Sektor za umetnost, kjer je bila zaposlena že pred nastopom funkcije v Drami.
Prihajajoča ravnateljica pa je v sporočilu za javnost zapisala, da jo je Drama usodno zaznamovala. »Sodelovala sem z vsemi ravnatelji tega stoletja in vsakemu sem hvaležna za priložnosti in umetniški dialog. Velika čast je stati na mestu naslednje osebe, odgovorne za tako pomembno slovensko ustanovo, in še posebej pomembno je, če je ta oseba ženska in priseljenka – ne le zame, temveč za vse, ki čutijo Slovenijo kot svoj dom ter vlagajo vanjo svojo energijo, kreativnost in delo,« je zapisala Djilas in dodala, da bo njena največja naloga vrnitev Drame v matično stavbo in zaključek dolgotrajne prenove. Meni, da so trenutne težave Drame rešljive, »saj smo vsi – od ministrstva, do ansambla in sodelavcev – motivirani, da jo vrnemo v prenovljene prostore z najboljšim možnim programom«.
Dodala je še, da je sodobno gledališče razširilo poligon sredstev za pripovedovanje, zato je prepričana, »da delitev na dramsko, glasbeno, lutkovno, gibalno, komedijo, resno, za mlade, eksperimentalno … ne vzdrži več. V projekte je tako treba pripeljati raznovrstne umetnike in jih spodbuditi, da uporabljajo vsa izrazna sredstva. Enako pomembno je spodbujati pisanje v slovenskem jeziku in približevati gledališče novim generacijam občinstva.« Več o njenem programu in načrtu za vodenje Drame pa bo znano, ko nastopi funkcijo, torej v ponedeljek.