Gaja Višnar je otrok gledališča. Očeta igralca je redno spremljala na njegovih predstavah, z mamo pa sta imeli doma svoje lutkovno gledališče. V Ljubljani je doštudirala psihologijo, vendar je bilo le vprašanje časa, kdaj jo bo prva ljubezen pripeljala nazaj domov, na odrske deske. Je pa Višnarjeva hrepenela po drugačni izkušnji, kot jo ponuja domača akademija. Želela si je v svet. Leta 2013 je pripravila kovčke in začelo se je novo, razburljivo poglavje – sprejeta je bila na podiplomski študij igre na sloviti broadwayski šoli Circle in the Square. »New York je konglomerat različnih kultur. Ko sem šla prvič tja, me je na ulici v petih minutah ogovorilo več ljudi kot v Sloveniji v petih letih. Ljudje so zelo odprti, pozitivni. V Sloveniji Američanom pogosto očitajo, da so ponarejeni, vendar je izkupiček vseeno pozitiven. To je okolje, ki podpira individualnost in osebni napredek – vsi si prizadevajo za osebni razvoj in tudi drugim iskreno želijo uspeha. Prostora je dovolj za vse. V New Yorku imaš občutek, da lahko dosežeš, kar koli hočeš.«
Poskrbijo, da se zgodi
Circle in the Square je igralska šola, povezana z broadwayskim gledališčem, ki ponuja vsestransko izobrazbo. »Nisem hotela delati samo po eni igralski tehniki. Tudi zato, ker sem med svojim delom videla, da takoj, ko postaneš obseden in se osredotočiš samo na eno tehniko, zapreš preostale ventile domišljije, se omejiš.« Študij je bil precej intenziven. V broadwayski kleti so bili zaprti od jutra do večera, potopljeni v velikokrat težke teme. »Popolnoma si v tem in svojega življenja praktično nimaš. Imaš pa tam različne profesorje, ki vsak pokriva svoje področje, od Stanislavskega, Shakespeara, fizične igre do igre pred kamero. Na tak način si je lahko vsak izoblikoval svoj stil.«
Za vlogo Claire v predstavi Služkinji je bila nominirana za nagrado New York innovative theater award, ki jo podeljuje sklad neodvisnega gledališča. Onstran velike luže je sodelovala z različnimi gledališkimi skupinami, med drugim s tako imenovanim poletnim gledališčem The Living Room Theatre v Vermontu. »Dva meseca smo skupaj živeli, gospodinjili in ustvarjali v hiši na deželi. Na tak način je že Stanislavski ustvarjal boljšo povezanost med igralci na odru. To je bil del našega umetniškega procesa in bilo je naravnost čarobno.« V New Yorku je tudi močna neodvisna gledališka scena, ki jo Newyorčani aktivno podpirajo, razloži Gaja Višnar, bodisi v obliki mecenstva, bodisi tako, da z investicijo v neinstitucionalna gledališča dobijo davčne olajšave. »Pri nas je več odvisno od sredstev, ki jih dodeli ministrstvo ali filmski center, tudi miselnost je takšna. Ljudje imajo pogosto dobre ideje, nimajo pa veščin ali motivacije za pridobivanje sredstev. V New Yorku se umetniki ne dajo. Ko hočejo nekaj narediti, gredo na ulice, delijo letake, iščejo možnosti.«
Nekaj metafizičnega
Na igralsko šolo Circle in the Square je hodila tudi Lady Gaga, omeni sogovornica: »V svojih intervjujih je večkrat omenila, da ji je šola dala veliko navdiha.« Gajin sošolec je bil dober prijatelj z Ariano Grande. »Skupaj smo pristali na dogodku, kjer je bila tudi Lady Gaga. Pristopila sva k njej in ji povedala, da hodiva na Circle. In ona je vstala in rekla: 'O moj bog, kako čudovito. Ali Alan še uči tam? Tako ga imam rada, toliko mi je dal. Dobro za vaju, da hodita tja.' Takrat nama je to dalo velik zagon.« V šolo je med drugimi prišel predavat Hugh Jackman, ki pogosto dela na Broadwayu. Poleg tega je bila pripravnica v Actors Studiu, sodelovala je z Alecom Baldwinom, Ellen Burstyn, Estelle Parsons … »Skromno so z nami delili zelo dobre nauke,« je razložila.
Gaja Višnar trenutno nastopa v monodrami Gospa Judit Ivana Cankarja. V Galeriji Škuc bo v slovenščini na sporedu 16. oktobra, 29. oktobra pa v angleški različici.