Pripovednost in pripovedni okvir sta bila vedno pomemben del baletne umetnosti ter ena njenih prepoznavnih značilnosti, ugotavlja hrvaška balerina Mihaela Devald Roksandić, avtorica knjige Plesati književne klasike, v gledališkem listu novega baleta Hamlet, ki ga bodo nocoj premierno izvedli v ljubljanski operno-baletni hiši. Klasični balet je namreč tesno povezan z zgodbo in poleg virtuoznosti plesnih delov občinstvu prinaša čustva, izraznost in (večinoma) pravljične vsebine. Pripovednost v baletni umetnosti se je začela sicer izraziteje razvijati v 18. stoletju, ko je francoski plesalec, koreograf in plesni teoretik Jean-Georges Noverre, znan tudi kot »Shakespeare plesa«, v plesno umetnost uvedel novo obliko – ballet d'action. Menil je, da balet ni in ne more biti zgolj dekorativna prvina opernih predstav.

Baletni triptih Strune; premiera 11. 11. 2021 v SNG Opera in balet Ljubljana; OSAMLJENI POET Glasba Peter Iljič Čajkovski Serenada za godala v C-duru, op. 48 Besedilo po motivih pisem P. I. Čajkovskega Tatjana Ažman, Leo Mujić Koreograf in scenograf Leo Mujić (na fotografiji)

Leo Mujić, koreograf in režiser Hamleta, baleta v dveh dejanjih, ki bo nocoj premierno uprizorjen v ljubljanski operno-baletni hiši. Foto: Darja Štravs Tisu

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo