Kot je v utemeljitvi med drugim zapisala komisija, Frelih v svoja dela vnaša spontanost, ekspresivnost in kaligrafsko svežino. Kolagrafijo, ki je okolju manj škodljiva kot tradicionalne tehnike globokega tiska, je nadgradil s svojimi lastnimi eksperimenti, pri čemer je uveljavil vrsto inovativnih tehničnih rešitev, s katerimi se odziva na nove umetniške in družbene zahteve.
Risba je temelj
Ob nagradi Riharda Jakopiča je Črtomir Frelih povedal, da višje nagrade doma še ni dobil: »Vesel sem, ko pogledam, kdo vse je od leta 1969 že prejel to nagrado. Vmes najdem veliko svojih vzornikov, avtorjev, ki jih občudujem. Hkrati pa vem, da je ta hip pri nas vrsta odličnih avtorjev, ki jih še ni na tem seznamu.«
Še posebej ga veseli, da je s to nagrado izpostavljeno področje grafike in risbe, saj meni, da je posebej risba temeljna in v resnici pomeni mnogo več, kakor estetski objekt za opazovanje. »Brez risanja otroci ne bi mogli razumeti prostorskih razsežnosti sveta, v katerem bivajo, risanje jih uči gledati, zato je njihova biološka potreba. Zato tudi brez posebne prisile kar naprej rišejo,« je dejal.
Priznanje za interdisciplinarnost
Danilo Milovanović alis DNLM je interdisciplinarni umetnik, ki deluje na področju angažirane konceptualne umetnosti. Po mnenju komisije se s kritičnimi, a tudi duhovitimi in ludističnimi umetniškimi posegi odziva na širša družbena dogajanja in situacije. Javni prostor dejavno preobraža in ustvarja nove izkušnje, odnose in situacije, preko katerih se odziva na aktualne družbene teme.
Nagrajena kiparka
Tejka Pezdirc po mnenju komisije s svojimi prostorskimi postavitvami premika meje kiparskega izraza. Njeno ustvarjanje temelji na kombiniranju različnih izraznih medijev in materialov, med katerimi se v zadnjih letih največ posveča kamnu. Njeno delo zaznamuje jasna konceptualna zasnova, formalna dovršenost, vsebinska večplastnost in premišljena prostorska postavitev.