Razstava Festival (ne)hvaležnosti, s katero se v Moderni galeriji predstavlja Walid Raad, obsega široko paleto vsebin, od videa in slik do fotografij, dokumentov, skulptur, čudaških vizitk ter žaljivih napisov na stenah. Foto: Tomaž Skale
Vrnitev pogleda, ki ga je oslepilo nasilje
V Moderni galeriji so sinoči odprli razstavo Festival (ne)hvaležnosti znanega libanonsko-ameriškega umetnika Walida Raada. Postavitev, katere kustosinja je Zdenka Badovinac, prepleta njegov obsežni opus z deli, ki so nastala posebej za to priložnost na osnovi arhivskega gradiva naše nacionalne institucije.
Ugledni libanonsko-ameriški umetnik Walid Raad (rojen je bil leta 1967 v Bejrutu, a od začetka 80. let minulega stoletja živi v New Yorku) v slovenskem prostoru niti ni neznan, vseeno pa razstava Festival (ne)hvaležnosti, ki so jo sinoči odprli v Moderni galeriji, pomeni najobsežnejši in najbolj celovit vpogled v njegovo ustvarjanje doslej. Njegov opus, ki obsega fotografije, slike, video dela, objekte, instalacije ter celo performanse, se v pretežni meri posveča načinom, kako se vzpostavljajo in spreminjajo zgodovine – in kako vojne, politične napetosti ter družbene spremembe zaznamujejo naše telo in prostor.
Na glavo obrnjeni volkswagnov hrošč je le eden od raznovrstnih eksponatov, vključenih v zgodbe iz Raadovega projekta The Atlas Group.Foto: Tomaž Skale