Ljubljanski župan Zoran Janković pravi, da občina dnevno dobi od tri do deset pritožb občanov na račun dostavljalcev oziroma kurirjev, ki naj bi dirkali po središču mesta in ogrožali pešce. Medtem ko sta predstavnika spletnih platform Glovo in Wolt zagotavljala, da je med dostavljalci zgolj peščica kršiteljev, je Janković prepričan, da je slednjih kar veliko. Zato je bil vesel sklenitve dogovora z Glovom in Woltom, saj naj bi bil prvi korak k uvajanju reda na območju za pešce.
A nad dogovorom vsi niso bili navdušeni. V sindikatu Mladi plus, ki zastopa interese nekaterih Woltovih dostavljavcev, so okrcali tako spletni platformi kot ljubljansko občino. Zapisali so, da skupaj z dostavljalci zahtevajo, »naj Wolt in Glovo uredita dostojne delovne pogoje in plačilo za vse, ki pri njih opravljajo delo. Mestna občina Ljubljana pa naj poskrbi za dostojno bivanjsko okolje z urejeno kolesarsko infrastrukturo, ki bo prilagojena tistim, ki v Ljubljani bivamo in delamo.«
Srž sklenjenega dogovora je, da bodo dostavljalci na električnih skirojih, kolesih in motornih kolesih morali imeti na sebi jasno vidne številke, na podlagi katerih jih bo mogoče enostavno identificirati. Če bo recimo Glovov dostavljalec s številko 22 pri vožnji skozi mestno središče oplazil pešca, ga bo občan lahko prijavil in kot identifikacijski podatek navedel njegovo številko. Če bodo prejeli več pritožb na račun dostavljalca s številko 22, se bodo v družbi z njim najprej pogovorili, če pa se bodo pritožbe kljub opozorilu nadaljevale, lahko z njim prekinejo pogodbo o poslovnem sodelovanju.
Morebitna prijava občana sicer ne bo dovolj, da bi dostavljalec dobil globo za kršenje cestnoprometnih predpisov. Za izdajanje morebitnih kazni za prehitro vožnjo po območju za pešce ali ogrožanje pešcev bodo še vedno zadolženi redarji in policisti. Toda ti bodo – tako kot doslej – proti kršiteljem lahko ukrepali le, če jih bodo neposredno zalotili pri prekršku. Oziroma če jim bo dirkače uspelo ujeti.
Predstavnika Wolta in Glova sta včeraj sicer zatrdila, da so dostavni časi določeni tako, da jih dostavljavci zlahka dosežejo z normalnim tempom. Da torej ni nikakršne potrebe po hitenju. A dostavljalce, ki pri omenjenih družbah niso zaposleni, temveč so njihovi poslovni partnerji, k čim hitrejši dostavi spodbuja sistem dela: več dostav ko opravijo, večje plačilo dobijo. Za prekarca, ki mu dostavljanje hrane za Wolt ali Glovo predstavlja edini vir dohodka, je preživetje lahko tudi odvisno od tega, koliko dostav bo opravil dnevno.
Poudarjam, to seveda nikakor ne opravičuje vratolomnega dirkanja z električnim skirojem po območju za pešce ali ogrožanja najšibkejših udeležencev v prometu. Vsak tak prekršek si zasluži kazen. Toda brez prepoznavanja, kaj dostavljalce spodbuja ali celo sili h kršenju cestnoprometnih predpisov (tudi v škodo lastne varnosti), in ustreznega naslavljanja te problematike bodo ukrepi, kot je omenjeni dogovor, težko dosegli želeni učinek.
Janković je že zagrozil, da bo mestnemu svetu predlagal popolno prepoved vstopa dostavljalcev v območje za pešce, če se razmere v doglednem času ne bodo uredile. A preden poseže po tem ukrepu, bi veljalo državo spodbuditi k preveritvi, ali je potrebno izboljšanje delovnih pogojev dostavljalcev, kot opozarjajo v sindikatu Mladi plus. Morda pa bi to pozitivno vplivalo tudi na prometno varnost.