Omenjeno je bilo, da je bil promet zaprt iz obeh smeri, da so po nasprotni strani lahko sploh prišli do nesreče v predoru s sprednje strani, ker je bila zadaj kolona. Stvar, iz katere se Združenje slovenskih poklicnih gasilcev, uprava za reševanje ter ministrstvo za obrambo norčujejo, je način gašenja in posredovanja v predorih. Zapro avtocestni odsek, postavijo dva gasilska tovornjaka pred predor, dajo znak in najprej vklopijo sirene ter modre bliskavke, da se jim drugi vozniki v praznem predoru lahko umikajo ter v minuti pridejo do poškodovanega vozila. Ter začno delati. Nato pa se trepljajo po ramenih, kako so dobri, ker so prišli do nesreče v predoru tako hitro.

Praksa pa je v primeru mariborske avtoceste pokazala, da se za zmečkanimi vozili predor napolni z ostalimi, Dars pa ima vklopljen zeleni semafor pred predorom do konca malice nadzornega. Zato so morali priti iz nasprotne smeri. Časovno je to že predolgo, da se ljudi, ki gore v avtomobilih, reši. Ne šalim se. Mariborski gasilci so imeli prvi v državi pred 20 leti možnost testiranja motorjev za gasilce, potem ko je ZD Adolfa Drolca v Mariboru pristopil k mojim neuspešnim prizadevanjem na Reševalni postaji Ljubljana o testiranju motorjev za reševalce. Tedanji direktor gasilske brigade ter tedanji župan in enako sedanji so bili zelo »pametni«, zato Maribor ne bo nikoli imel ustrezno hitrega dostopa gasilcev na motorjih. Gasilski tovornjak gre lahko skozi stoječo kolono samo v primeru, ko so na obeh pasovih osebna vozila, prvi tovornjak pa njegovo pot prekine. In če v predoru še gori, je to tragedija.

Vrh poklicnih gasilcev, uprave za reševanje ter prejšnji in sedanji obrambni minister so tisti, ki bi lahko omogočili testiranje, a tega ne storijo, včasih se mi zdi, da ga dejansko preprečujejo.

Bo pa zanimivo pravno vprašanje ob prvem naletu tovornega vozila na stoječo kolono v predoru, če in ko pride do požara, ter bodo ljudje zaradi nepravočasnega dostopa gasilcev zgoreli. Bodo omenjeni procesirani zaradi nevestnega dela v službi in posledično nepreprečitve smrti iz malomarnosti? Lani na južni obvoznici so zgoreli trije in nimam podatka, če je Policija sprožila kakršne koli predkazenske postopke.

Najmanj dva gasilca na dveh motorjih prideta z opremo skozi katerokoli stoječo kolono v predoru s hitrostjo 40 km/h. Do poškodovanih vozil. Ter začneta delati v 10 sekundah. Njihov cilj je reševanje ljudi, kolateralna korist tudi gašenje. S penilom in agregatom za peno pogasijo tudi tovorno vozilo oziroma zmanjšajo širjenje požara za čas, ko pridejo še druga gasilska vozila. Ker očitno pišem nekaj, kar je za omenjene odločevalce nerazumljiva stvar, bo očitno za njihovo lažjo percepcijo treba počakati, da nekaj ljudi zgori, pa kakorkoli že se to grdo sliši.

 

Mitja Vilar, Šmarje Sap

Priporočamo