To je alarmantno stanje glede na to, da nas bo mogoče digitalizacija preskočila in smo že v dobi umetne inteligence, skoraj polovica prebivalcev Slovenije pa nima osnovnih digitalnih kompetenc.
Podpiram uvedbo računalništva in informatike v osnovno šolo. Želimo si, da bi se to zgodilo čim prej. Vlada je prejšnji teden sprejela zakon o spremembah zakona o osnovnih šolah, ki novi šolski predmet informatika in digitalne tehnologije uvaja v sedmem razredu. Predlagamo, da bi ta predmet poskušali uvesti že prej, v tretjem, četrtem ali petem razredu. Zavedamo pa se, da je skoraj nemogoče za te vsebine zagotoviti usposobljen kader.
Če otrok zna uporabljati pameten telefon, mislimo, da je digitalno pismen, a to ni res. Ključno je, da otroci dobijo vsaj osnovno znanje računalništva in informatike. Da sistematično dobijo znanje o pomenu podatkov, analizi podatkov, kako je treba delati z orodji na računalniku – da se računalnika ne bojijo, in to zato, da bo pozneje, ko bo prišel na neko delovno mesto, samozavestno uporabljal računalnik – in, ne nazadnje, kako se tudi pravilno, varno in etično uporablja računalnik.
Lani jeseni narejeno poročilo o mednarodni raziskavi informacijske pismenosti osmošolcev kaže alarmantne rezultate. Naši osmošolci ne znajo uporabljati računalnika. Kar zadeva računalniško mišljenje, smo bili pod mednarodnim povprečjem, to so res zelo, zelo slabi rezultati.
Delo