Medtem, ko znamo kupci jasno in glasno povedati, kaj nas najbolj moti v trgovinah, pa trgovci običajno molčijo o tistem, kaj vse počnejo kupci. Kar nekaj je stvari, ki so jih raziskovalci našteli, med najbolj motečimi pa je ta, da si kupci, ki določen izdelek, ki so ga že dali v voziček, premislijo in ga odložijo, kjer jim je pač najbližje.
»Takšni primeri res niso redki. Našla sem že čokolado med nogavicami, a najhuje je bilo, ko sem odkrila smrdljive sveže ribe med drogerijo, torej med mili in parfumi. Nekdo si je očitno premislil ter nekaj brancinov, ki so bili v plastični vrečki, odložil na najbližje mesto. Ribe so bile tam že dva dni, saj so bile ’zatlačene’ zadaj med artikle, in samo po vonju smo ugotovili, da od nekje zelo smrdi,« nam je o svoji izkušnji pripovedovala trgovka iz enega od slovenskih supermarketov.
Sebično in zoprno
Najbolj sebična in najhujša stvar, ki jo redno vidijo trgovci, je tudi ta, da kupci pustijo zamrznjene ali ohlajene izdelke na napačnih policah. »Ne morem verjeti, da so nekateri ljudje tako leni,« se je na enem od spletnih forumov razhudil trgovec. »Ne želite tega sira, tega zrezka ali te zamrznjene pice? V redu, ni problema. Samo vrnite v hladilnik. Ni mi mar, če najdem zamrznjeno pico med sladoledi, dokler je še vedno zamrznjena. Iskreno, raje bi videl, da ljudje ukradejo izdelek, kot da ga vržejo nekam, kjer se pokvari. Ko ljudje puščajo zamrznjene ali ohlajene izdelke na napačnih mestih, povzročijo več škode, kot če bi jih ukradli – hrana se pokvari in jo moramo zavreči,« piše drugi uporabnik.
Druga stvar, ki trgovce jezi, je neprevidno usmerjanje nakupovalnih vozičkov. »Če ne bi blokirali ljudi na pločniku ali avtocesti, tega ne počnite niti v supermarketu s svojimi vozički,« je opozoril Nick Leighton, ameriški strokovnjak za bonton in voditelj podkasta Were You Raised by Wolves?, kjer skupaj s komičarko Leah Bonnema raziskujeta bonton in vedenjske norme.
Upoštevanje pravil je nujno
Da je upoštevanje cestnih pravil tudi v trgovini nujno, opozarja Diane Gottsman, priznana strokovnjakinja za etiko in sodobne manire in avtorica priročnika Modern Etiquette for a Better Life poudarja tudi, da v trgovini nikoli ne bi smeli odpirati embalaže, da bi jo povonjali, poskusili ali preverili, kaj vse je v njej. Poleg tega opozarja, da ima vsak človek drugačno zaznavanje osebnega prostora, zato ni vljudno dihati nekomu za vrat, medtem ko čakamo v vrsti, prav tako ni sprejemljivo drezati ljudi z vozičkom.
Na seznamu stvari, ki najbolj jezijo prodajalce, je tudi prehitevanje v vrsti na blagajni, kar pogosto razburja tako osebje kot druge kupce. Povsem brez bontona so tudi tisti, ki pustijo stvari pri blagajni in gredo po še kakšen izdelek, medtem ko ga ostali čakajo. Tudi zapuščeni vozički na parkirišču, otroci, ki divjajo po trgovini, in ljudje, ki jedo in pijejo hrano iz trgovine, še preden jo plačajo, so stvari, ki trgovcem (in tudi nekaterim kupcem) dvignejo pritisk.