Velikan na področju pretočnih vsebin Netflix je doslej že v več državah spremenil ceno, ponekod pa tudi naročniške pakete. Poročali smo že o spremembah na Hrvaškem, precejšen dvig so opazili tudi v ZDA. Poleg tega v vse več državah ponujajo pakete, v katerih predvajajo oglase. Toda tudi tem so ponekod prvič doslej spremenili cene. Zdi se, da je vse bliže tudi podražitev v Sloveniji. Pri Netflixu glede cen pri nas za zdaj molčijo.
Netflix je sicer pred kratkim objavil rekordne finančne rezultate – z več kot 300 milijoni naročnikov po vsem svetu je podjetje lani v tretjem kvartalu ustvarilo kar 1,87 milijarde dolarjev dobička, kar je dvakrat več kot v enakem obdobju leto prej. Kljub temu pa je podjetje napovedalo povišanje cen v mnogih državah, pri čemer Slovenija za zdaj ostaja izjema.
Podjetje smo že pred časom prosili za pojasnilo in komentar glede cen v Sloveniji, vendar odgovorov (še) niso posredovali.
Nove cene v ZDA
V mnogih državah, vključno z ZDA, je Netflix občutno podražil ponudbo. Cena najcenejšega paketa z oglasi je v Ameriki s 6,99 dolarja narasla na 7,99 dolarja. Tudi premium paketi so občutno dražji – paket brez oglasov zdaj stane 17,99 dolarja (prej 15,49 dolarja), medtem ko je cena 4K-paketa narasla z 22,99 dolarja na 24,99 dolarja.
Ponekod so torej podražili tudi paket z oglasi, in sicer za en dolar oziroma evro. Dodali so še tako imenovane hibridne pakete, kjer ima osnovni naročnik dostop do vsebin brez oglasov, medtem ko imajo lahko dodatni uporabniki, povezani z njim, nekoliko cenejši paket, ki vključuje oglasne vsebine.
Naj spomnimo, da so na Hrvaškem nedavno osnovni paket podražili za petino (na 7,99 evra), standardni za četrtino (9,99 evra), premium skoraj za tretjino (12,99 evra).
Kot rečeno, za zdaj ostajajo cene v Sloveniji (in peščici drugih držav) nespremenjene, kar ne pomeni, da podražitev v prihodnosti ne bo. Ko so leta 2023 v ZDA povišali naročnino, so to v Evropi večinoma storili pol leta kasneje. Morda bo tako tudi tokrat.
Globalen trend
Netflix se sicer sooča z vse večjo konkurenco, zato je pričakovati, da si prizadeva optimizirati prihodke na globalni ravni. Slovenski uporabniki bodo morali biti pozorni na morebitne spremembe cen in se morda odločiti za prilagoditve naročniških paketov, če bo platforma sledila globalnim trendom. Toda koliko smo Slovenci pravzaprav pripravljeni plačati za takšno vsebino?