V britanski raziskavi, ki jo je izvedlo podjetje Halford, eden od petih anketirancev, starih od 18 do 27 let, ni vedel, kaj je viličasti ključ, skoraj četrtina vprašanih pa ne bi zamenjala žarnice, ker naj bi bilo vzpenjanje po lestvi prenevarno.
Raziskovalci so ocenili, da pripadniki te starostne skupine v povprečju letno porabijo 1540 evrov, zato da mojstri tudi najosnovnejša dela opravijo namesto njih. Britanci že na splošno za te storitve na leto porabijo povprečno 737 evrov, ljudje, stari med 60 in 78 let pa okoli 299 evrov, poroča Sky News.
»Mlajše generacije izgubljajo sposobnost«
Raziskovalci ugotavljajo, da med 2000 anketiranci, predvsem mlajša generacija, najame mojstre, da opravijo delo namesto njih, verjetno zato, ker jim na tem področju primanjkuje znanja. Manj kot dve tretjini od 323 anketirancev iz mlajše starostne skupine je izjavilo, da bi se suvereno lotili čiščenja avtomobila, večina pa jih je dejala, da bi za to prosili starše.
Andy Turbefield iz podjetja Halfords je dejal, da rezultati kažejo, da mlajše generacije izgubljajo sposobnost opravljanja osnovnih praktičnih nalog. »Zdi se, da je predvsem avto-moto znanje v upadu, saj se mnogi ne lotijo radi niti najosnovnejših nalog, kot je menjava brisalcev na vetrobranskem steklu«.
Kdo so generacija Z?
Generacijo Z sestavljajo posamezniki, rojeni v letih med 1995 in 2010. So prva generacija, ki je odraščala z dostopom do interneta in mobilne digitalne tehnologije od zgodnjih otroških let, zato jih imenujemo tudi digitalni domorodci.
Strokovnjaki so prepričani, da gre za zanimivo generacijo, ki bo v naslednjih nekaj desetletjih pomembno krojila prihodnost družbe.