Prizadevanja za izboljšanje varnosti na slovenskih cestah imajo že dolgo brado. Lahko rečemo, da so v fazi pozitivnega trenda. Navsezadnje število smrtnih žrtev skozi desetletja upada, tudi zaradi preventivno-izobraževalnih aktivnosti.

Ena od kron prizadevanj pa je nedavna odločitev, da v Ljubljani zgradijo prvi park varne mobilnosti v Evropski uniji, ki bo združil programe za podporo žrtvam prometnih nesreč in izobraževalne programe. Gre za površino ob Cesti dveh cesarjev v Ljubljani, na kateri bodo uredili spretnostne ovire za pridobivanje veščin za enosledna vozila, ki jih uporabljajo otroci, mladostniki in drugi udeleženci v cestnem prometu, in kjer bo na voljo strokovni program vodenja. Kot zanimivost: gre za program, ki so ga v ljubljanskem mestnem svetu na pobudo župana potrdili soglasno, torej tako z glasovi opozicije kot z glasovi podpornikov mestne oblasti.

»Park bo imel vse pogoje za druženje, izmenjavo življenjskih zgodb, nasvetov in strokovno pomoč.«

»Ta park ne bo namenjen samo otrokom in mladim, pač pa vsem generacijam, ki spoznavajo nove oblike mobilnosti enoslednih vozil,« je poudaril Robert Štaba, direktor Zavoda Varna pot, ki si je za to prizadeval že vrsto let. »Ljubljanski župan je med vsemi župani prvi podpisnik programa Živimo Vizijo NIČ, pozna naše delo in omejenosti programov, ki bi jih lahko ponudili vrtcem in šolam. Z novimi pa bomo lahko udejanjali Vizijo NIČ med otroki in mladimi, s čimer bomo nedvomno pridobili vsi, saj nam bodo poligon in prostori omogočili povsem drugačen standard dela,« je še dodal.

Javno in zasebno skupaj

Je pa to tudi projekt, ki kaže, kako koristno je lahko javno-zasebno partnerstvo. K pobudi za sodelovanje so se do zdaj odzvali v podjetjih Riko, Porsche Slovenija in Generali zavarovalnica, ki bodo vanj vložili tudi svoje delo, znanje, izkušnje in programe.

»Tovrstni vsebinski park varne mobilnosti je v slovenskem prostoru sicer novost, v državah z višjo stopnjo varnosti v cestnem prometu pa jih poznajo že desetletja, saj razumejo, da sta investicija v izobraževanje in vzgojo varne mobilnosti otrok in mladostnikov ter podpora ranljivejšim skupinam na področju varne mobilnosti v resnici naložba v varnejšo in kvalitetnejše življenje celotne družbe, predvsem na srednji in dolgi rok,« pravijo v zavodu. Prepričani so, da bodo tudi na tak način Ljubljano in Slovenijo umestili med tiste evropske prestolnice in države, ki z naprednimi rešitvami dejavno sooblikujejo in opolnomočijo otroke, mlade in druge prebivalce na področju varne mobilnosti ter s tem dvigujejo standard in kakovost bivanja.

Park naj bi zaživel konec prihodnjega leta. Občinski delež v projektu znaša 2,3 milijona evrov.

Odstiranje nevidnega sveta

Robert Štaba je še povedal: »Tak projekt nam bo pomagal odstirati tako imenovani nevidni svet žrtev prometnih nesreč, ki je v družbi še vedno relativno tabuiziran. Nemalokrat se zgodi, da pri predavanjih o Viziji NIČ v podjetjih, lokalnih skupnostih in različnih organizacijah do nas pristopijo ljudje ter tiho, plaho povedo, da se je najhujše pripetilo tudi v njihovi družini. Sledijo objem, solze, stisk in olajšanje. Sedaj vedo, da niso sami in da njihovo bolečino, stisko poznamo tudi drugi, da si lahko pomagamo narediti korake naprej in osmisliti novo pot življenja. Park bo imel vse pogoje za druženje, izmenjavo življenjskih zgodb, nasvetov in strokovno pomoč. Zato sem še toliko bolj ponosen na ljudi, posameznike, ki to prepoznajo in ne glede na vlogo v družbi naša prizadevanja podprejo po svojih močeh.«

Posebni bodo tudi v tem, da bodo v izobraževalne vsebine vpletli življenjske zgodbe in napake, ki so pripeljale do tragičnih okoliščin. Na njih bodo zgradili izobraževalni program, skupaj s sodobnimi IT-vsebinami pa se bodo lahko še bolj približali mladim, ki so nedvomno drugačni, kot je bila starejša generacija. Da pa ne bo ostalo samo pri teoretičnih tematikah, bodo uporabniki vse nove oblike enosledne mobilnosti preverili, ugotovili, kako vešči so uporabe teh vozil, kako izboljšati lastno varnost in udeležbo v prometu. Poglejte, koliko hudih posledic so prinesli e-skiroji po eni strani, po drugi pa so omogočili drugačno mobilnost v urbanem okolju. In podobnih novih prevoznih sredstev bo še veliko. Prav je, da se otrokom in mladim omogoči učenje v varnem okolju. Seveda pa bodo multimedijske storitve na voljo tako v manjši dvorani kot na zunanjem prostoru. 

Priporočamo