Na začetni postaji na Trgu Dalmacija v Trstu ga je pričakala množica, mimovozeči avtomobili pa so hupali v pozdrav. Za zdaj med Trstom in Opčinami vozi samo en vagon, kmalu pa naj bi dodali še dva, kot je napovedal tržaški župan Roberto Dipiazza.
Brez začetnih zapletov ni šlo. Tramvaj, ki ga je upravljal tramvjer David Žerjal, se je moral na progi ustaviti, ker je bil na tračnicah parkiran avtomobil, ki ga je morala odstraniti vlečna služba. Tako da je prvi tramvaj po potnike na Trg Dalmacija v Trstu prispel s tri četrt ure zamude. A na koncu tega nihče ni zameril. Tržačani vedo, da je tramvaj, eden od simbolov Trsta, rojen pod nesrečno zvezdo. Nenazadnje so mu že pred več kot sto leti, ko je prvič iztiril, skovali celo pesem. Seveda so jo na Opčinah zapeli tudi tokrat.
Turistična atrakcija
Priljubljeni “tram de Opicina” je začel voziti leta 1902. Ta železnica je redkost v svetovnem merilu in je bila vselej tudi turistična atrakcija. Openski tramvaj je dvoživka; na delu proge je elektrificirani tramvaj, največji, 26-odstotni naklon pri trgu Škorklja pa premaguje kot žična vzpenjača, tako da na eno žico pripnejo dva pomožna vlečna vagončka – eden se spušča, drugi dviguje.
Celotna proga Trst-Opčine, ki se imenuje linija 2, je dolga nekaj več kot pet kilometrov in pri tem naredi kar 340 metrov višinske razlike.