Po tem, ko je studio Embark, ki ga sestavljajo sami veterani zabavne industrije izdelave videoiger (na grbi imajo, denimo, franšizo Battlefield), presenetil s kaotično uspešnico The Finals, se zdaj vrača z drznim drugim dejanjem. Njihov novi projekt, ARC Raiders, ki je izšel nedavno za osebne računalnike in konzole nove generacije, pa skuša razrešiti enega najtežjih problemov v industriji: kako neizprosen žanr, kot je »extraction shooter«, narediti dovolj privlačnega za množice.
Ta igra, katere cena je postavljena na približno 40 evrov, postavlja igralce v postapokaliptični svet, kjer se morajo za dragocene vire boriti tako proti smrtonosnim robotom, ki jih upravlja napredna umetna inteligenca, kot tudi proti drugim igralcem. V nasprotju s predhodniki žanra, kot je Escape from Tarkov, kjer smrt pogosto pomeni izgubo vsega, ARC Raiders uvaja filozofijo, ki jo nekateri analitiki imenujejo prizanesljivo kaznovanje.
Blaženje tveganja
Jedro žanra pa vendarle ostaja: igralci vstopijo na obsežen zemljevid, zbirajo opremo in vire ter morajo uspešno pobegniti, da obdržijo svoj plen. Vendar pa Embark Studios sistematično blaži tveganje, ki običajno odvrača nove igralce.
Ključna novost je nekakšna varna torba, ki igralcem omogoča, da tudi v primeru smrti zavarujejo enega ali dva najdragocenejša predmeta. Poleg tega sistem brezplačnega arzenala omogoča igralcem, ki so izgubili vso opremo, da naslednjo igro začnejo z naključno osnovno opremo, s čimer se izognejo občutku popolnega poraza.
Studio je celo vključil pomočnika, ki igralce ob vrnitvi v bazo, ne glede na uspeh misije, pričaka z osnovnimi potrebščinami. Ta mehanika, skupaj s sistemom točk in drevesom spretnosti, ki zagotavlja stalen, čeprav počasen napredek, ustvarja pozitivno zanko. Frustracija je kratkotrajna, želja po vrnitvi na teren pa velika.
Tako smo odgovorili na vprašanje, zakaj je ta igra tako zelo priljubljena in dosega rekordne številke glede sodelujočih igralcev.
Kjer ARC Raiders tehnično najbolj blesti, pa je v boju proti umetni inteligenci. Ta namreč poganja robotske sovražnike in velja za eno najboljših v žanru doslej. Z uporabo strojnega učenja kažejo roboti skoraj živalsko vedenje in se dinamično prilagajajo strategijam igralca. Droni ne mirujejo, ampak aktivno iščejo, medtem ko večji sovražniki uporabljajo agresivne taktike za prečenje terena.
Napeti spopadi
Seveda pa stroji niso edina grožnja. Na zemljevidu se hkrati znajde okoli dvajset igralcev, kar ustvarja nepredvidljivo socialno dinamiko. Srečanja z drugimi so neizogibna in lahko vodijo v sodelovanje, hladnokrvno izdajstvo ali napete spopade.
Opazovalci poročajo o presenetljivem ravnovesju med sovražnimi in miroljubnimi interakcijami, kar studio spodbuja z implementacijo naprednega sistema klepeta na bližino. Studio je celo ločil čakalne vrste: samostojni igralci bodo večinoma srečevali druge samostojne igralce, medtem ko se bodo ekipe borile proti ekipam enake velikosti.
To ni hitra arkadna streljačina, pač pa vsako dejanje zahteva premislek.
Še nekaj o igri: teče na štirih obsežnih zemljevidih, ki ponujajo dnevne in nočne različice, dinamične vremenske spremembe ter naključne dogodke. Tehnično je igra na osebnih računalnikih izjemno optimizirana, umetniška zasnova pa kljub znani temi postapokalipse ponuja edinstven retro-futuristični videz.
Medtem ko igra vključuje trgovino z mikrotransakcijami za kozmetične dodatke, kar je pričakovano pri ceni 40 evrov, ti nakupi niso vsiljivi in ostajajo popolnoma neobvezni.
ARC Raiders predstavlja pomemben preizkus za Embark Studios. Po tem, ko so dokazali, da lahko ustvarijo globalni hit, zdaj stavijo na to, da lahko brutalen in nišni žanr preoblikujejo v nekaj, kar je hkrati dostopno in napeto. Prvi odzivi kažejo, da jim je morda uspelo najti iskano ravnovesje.