Nova teorija o prihodnosti playstationa obljublja konec ločnice med  računalnikom in konzolo. Toda medtem ko ideja o integraciji platforme steam na PS6 buri domišljijo igralcev, finančna logika industrije kaže popolnoma drugačno sliko.

V svetu videoiger se je pojavila nova, skorajda heretična napoved: prihajajoči playstation 6 ne bo zgolj igralna konzola, temveč odprt ekosistem, ki bo gostil neposrednega tekmeca – platformo steam.

Vir te drzne trditve je Gerard Williams, v spletni sferi bolj znan kot HipHopGamer. Newyorški vplivnež, ki krmari med svetom hiphop kulture in industrijo videoiger, je s svojo nedavno izjavo povzročil precejšen vihar na družbenih omrežjih. Po njegovem mnenju Sony načrtuje, da bi PS6 postal univerzalno vozlišče, ki ne bi podpiralo samo vseh preteklih  generacij iger playstation, temveč bi uporabnikom omogočilo tudi dostop do knjižnice steama, s čimer bi konzola dejansko  postala hibrid med osebnim računalnikom in tradicionalno igralno napravo.

Čeprav Williamsove napovedi v preteklosti niso bile vedno natančne – odmevne so bile njegove drzne teorij o Nintendovi preobrazbi v PC-platformo – trenutna govorica odpira razpravo o smeri, v katero drvi 200-milijardna industrija.

Konec ograjenega vrta

Tradicionalni poslovni model konzol, ki ga Sony (in v manjši meri Nintendo) zagovarja že desetletja, temelji na konceptu ograjenega vrta (walled garden). Proizvajalec pogosto prodaja strojno opremo z minimalnim dobičkom ali celo izgubo, da bi ustvaril bazo uporabnikov. Dobiček se nato kuje skozi 30-odstotno provizijo od vsake prodane igre, mikrotransakcije in naročnine znotraj tega ekosistema.

Medtem ko so napovedi HipHopGamerja o steam konzoli, ki bi jo izdelal Sony, najverjetneje pretirane ali pa izhajajo iz napačnega razumevanja bolj omejenega sodelovanja, jasno kažejo na trend v industriji. Strojna oprema konzol je danes v svojem bistvu le specializiran optimiziran osebni računalnik.

Če bi Sony na svojo platformo spustil steam – ki je v lasti družbe Valve in predstavlja prevladujočo trgovino za PC-igre – bi s tem dejansko prepustil levji delež prihodkov neposrednemu konkurentu.

To bi bil ekonomski samomor za trenutni model podjetja Sony, pa opozarjajo analitiki trga. Če igralec na PS6 kupi igro prek steama, Sony od te transakcije ne dobi ničesar, razen če bi bil sklenjen zgodovinski in kompleksen dogovor o delitvi prihodkov med Sonyjem, Valvom in založniki.

Kljub temu Williams vztraja pri svoji viziji. Trdi, da bi PS6 lahko deloval v dveh načinih: klasičnem konzolnem in PC-načinu. Slednji bi omogočal dostop do širšega spektra programske opreme, vključno z naprednimi tehnologijami umetne inteligence, kot je FSR4, ki bi poskrbela za grafično nadgradnjo starejših naslovov.

Strateški premik

Da bi razumeli, zakaj se takšna govorica zdi vsaj bežno verjetna, moramo pogledati nedavne poteze vodstva Sonyja. Hideaki Nišino, eden ključnih izvršnih direktorjev pri Sony Interactive Entertainment, je potrdil, da podjetje vse bolj agresivno vstopa na trg osebnih računalnikov. Uspešnice, kot sta God of War in Spider-Man, ki so bile nekoč strogo ekskluzivne za playstation, so zdaj na voljo na PC.

Steam je najbolj priljubljena platforma na osebnih računalnikih. / Foto: Profimedia

Steam je najbolj priljubljena platforma na osebnih računalnikih. / Foto: Profimedia

Cilj je jasen: povečati dobičkonosnost iger, katerih razvojni stroški so zrasli v nebo (razvoj iger ​ AAA danes pogosto presega 200 milijonov dolarjev), in privabiti nove igralce v ekosistem playstation. Vendar pa obstaja velika razlika med prodajo lastnih iger na steamu in dovoljenjem, da steam požre domačo konzolo.

Bolj verjetna razlaga Williamsovih informacij bi lahko bila usmerjena v tehnologijo oblaka ali posebno integracijo družbenih funkcij. Omenja se namreč tudi vrnitev koncepta playstation home – virtualnega prostora za druženje, ki bi spominjal na sodobne metaverse poskuse v igrah, kot sta NBA 2K ali Fortnite.

Sanje o univerzalni združljivosti

Drugi del govorice, ki je za povprečnega potrošnika morda še bolj privlačen, je obljuba o popolni združljivosti za nazaj. Ideja, da bi ena naprava poganjala igre s PS1, PS2, PS3, PS4 in PS5, je pobožna želja za zbiratelje in nostalgike.

Toda tehnično je to izjemno zahtevno, predvsem zaradi edinstvene zapletene arhitekture procesorja CELL v konzoli playstation 3, ki jo je težko emulirati celo na najzmogljivejših sodobnih računalnikih. Če bi Sonyju uspelo premagati to oviro s pomočjo strojne opreme v PS6, bi bil to velik inženirski dosežek. Vendar pa tu ponovno trčimo ob pravne ovire – licenčne pravice za glasbo in vsebine v starih igrah so pogosto potekle, kar Sonyju preprečuje zakonito prodajo starih klasik brez dragih obnovitev pogodb.

Kaj nas čaka

Medtem ko so napovedi HipHopGamerja o steam konzoli, ki bi jo izdelal Sony, najverjetneje pretirane ali pa izhajajo iz napačnega razumevanja bolj omejenega sodelovanja, jasno kažejo na trend v industriji. Strojna oprema konzol (playstation in xbox) je danes v svojem bistvu le specializiran optimiziran osebni računalnik.

V času, ko ročni računalniki, kot sta steam deck in asus ROG ally, dokazujejo, da igralci želijo svobodo in dostop do vseh svojih iger na eni napravi, se Sony sooča s pritiskom evolucije. Morda PS6 ne bo imel steama, toda pričakujemo lahko, da bo naslednja generacija konzol morala ponuditi nekaj več kot zgolj boljšo grafiko, da bi upravičila svoj obstoj v svetu, kjer so meje med napravami vse bolj zabrisane.

Do uradnih napovedi Sonyja ostaja še nekaj časa, do takrat pa velja staro pravilo tehnološkega novinarstva: če se sliši prelepo, da bi bilo res, verjetno tudi je.

Priporočamo