Se spomnite plastičnega ježka z rdečim, modrim ali zelenim hrbtom, v katerega ste kot otrok metali kovance? Znameniti hranilnik je lani dopolnil petdeset let, letos pa njegova zgodba dobiva novo poglavje. Ob 100. obletnici rojstva njegovega »očeta«, legendarnega Mikija Mustra, je ježek dobil osveženo podobo, s katero nadaljuje svoje poslanstvo učenja finančne pismenosti.
Kako je nastala legenda: zakaj ravno jež?
Leta 1974 so v nekdanji Jugobanki iskali način, kako otrokom približati varčevanje. K sodelovanju so povabili velikana slovenskega stripa in ilustracije Mikija Mustra. Zanimivo je, da ježek ni bil edina izbira. Kot je nekoč razkril avtor, so iskali živalski lik, ki bi najbolje simboliziral skrb za prihodnost. V ožjem izboru so bili še čebela, mravlja, veverica, polh in hrček. Na koncu je zmagal jež, ki nosi hrano v brlog za »nepredvidljive čase«. Muster je narisal skico, v Kovinoplastiki Bled so izdelali kalup in rodila se je legenda, ki je preživela razpad države in številne bančne združitve.
Hranilnik, ki potuje skozi čas
Ježek je bil sprva simbol mladih varčevalcev Jugobanke, kasneje je svojo pot nadaljeval v Abanki in Novi KBM. Danes, pol stoletja kasneje, je v svoji značilni zeleni različici postal zaščitni znak varčevanja za otroke v OTP banki.
A ježek je več kot le promocijski material. Postal je predmet nostalgije. Mnogi starši, ki so nekoč sami varčevali v teh hranilnikih, danes s pomočjo ježka v svet financ uvajajo svoje otroke. Obstajajo celo zbiratelji, ki imajo doma popolno zbirko ježkov v vseh barvnih odtenkih, v katerih so ga kadar koli izdelali.
Nova preobleka za nove generacije
Ob 100. obletnici rojstva Mikija Mustra so v OTP banki želeli počastiti spomin na umetnika in hkrati ježka približati digitalni dobi. Nalogo preobrazbe so zaupali sodobnemu mojstru stripa Mateju De Ceccu, ki mu je bil Muster velik vzornik. Dejal je, da je bil Muster eden izmed njegovih herojev. »Moji nalogi sta bili nova preobleka in nove ilustracije ježka. Izziv pri ustvarjanju je bil, kako ujeti iskrivost, nagajivost in prikupnost, ki so prisotne pri vseh Musterjevih karakterjih, pa tudi njegovo tehniko uporabe čopiča.«
Rezultat je digitalizirana podoba ježka, ki združuje klasično Mustrovo linijo s sodobno svežino in nas danes pozdravlja z oglasnih panojev ter iz novega bančnega paketa za otroke, imenovanega Paket Ježek.
Ježek tako ostaja most med generacijami. Medtem ko najmlajše uči prvih korakov v svet denarja, pri starejših vzbuja tople spomine na preteklost. Od tod tudi slogan nove kampanje: »Tukaj smo, da hranimo spomine.«