Jubilejno leto. Leto 2025 za Slovensko turistično organizacijo (STO) pomeni pomembno prelomnico, saj praznujemo 30. obletnico ustanovitve Centra za promocijo turizma Slovenije (CPTS), predhodnika današnje STO in s tem tri desetletja sistematične promocije slovenskega turizma. Trideset let navdihujočih projektov, pomembnih sprememb, premagovanja izzivov in doseženih zmag je temelj, na katerem pomagamo graditi uspešen turizem tudi v prihodnje. Na STO smo v teh treh desetletjih skupaj s partnerji Slovenijo postavili na globalni zemljevid in jo uveljavili kot privlačno, trajnostno in avtentično destinacijo. S tem pa smo tudi doma krepili pomen turizma kot ene izmed najpomembnejših panog slovenskega gospodarstva.
Rast in preobrazba turizma. Slovenski turizem je v zadnjih desetletjih doživel izjemen razvoj. Leta 1995, ko smo našteli dober milijon in pol prihodov turistov, so od tega manj kot polovico predstavljali tuji turisti. Danes njihov delež v celotni strukturi prihodov predstavlja okvirno tri četrtine, prihodov domačih turistov pa je skoraj dvakrat toliko kot pred tridesetimi leti. V tem času se je skupno število prihodov turistov povečalo za štirikrat, število njihovih prenočitev pa za skoraj trikrat. Turizem danes prispeva 5,4 % k BDP Slovenije, v panogi je zaposlenih 6,3 % delovno aktivnih prebivalcev. Slovenija je v tem obdobju postala prva zelena destinacija na svetu, močno se je uveljavila kot vrhunska gastronomska destinacija, naši odlični športniki, ambasadorji slovenskega turizma, pa pomembno pripomorejo, da svetu še bolj učinkovito predstavljamo prednosti naše dežele. Vse to potrjuje, da je Slovenija danes privlačna in prepoznavna destinacija za obiskovalce z vsega sveta.
Jasna vizija, intenzivne aktivnosti in prelomni razvojni projekti. V leto 2025 smo vstopili z optimizmom in ambicijami, osredotočeni na trajnostni razvoj, povečanje konkurenčnosti in zadovoljstva lokalne skupnosti, s čimer krepimo odpornost turistične panoge. Letos pomladi bomo vzpostavili Nacionalno informacijsko središče za turizem (NIS), ki bo omogočilo boljše spremljanje učinkov turizma in učinkovitejše upravljanje s turističnimi tokovi. V preteklem desetletju smo razvili edinstveno nacionalno orodje za spodbujanje trajnostnega turizma – Zeleno shemo SLOVENIA GREEN, ki je motivirala deležnike k razvoju trajnostnih doživetij. Shemo bomo letos nadgradili, da bo še dostopnejša za širši krog destinacij in ponudnikov. Nadaljujemo intenzivne promocijske kampanje ter razvoj butičnih zgodb, ki izpostavljajo avtentičnost, trajnost in visoko dodano vrednost slovenskega turizma.
Bodimo ambasadorji Slovenije! Verjamemo, da so ponosni prebivalci hkrati tudi najboljši ambasadorji Slovenije. Prav zato nadaljujemo s kampanjo Moja Slovenija, s katero domače goste vabimo k odkrivanju svoje države. Letos bomo kampanjo še nadgradili, s ciljem krepitve gostoljubja, dvigovanja ugleda turizma in navduševanja mladih za delo v naši dinamični panogi.
Naša moč je v sodelovanju. Ob vstopu v jubilejno leto želim izraziti globoko hvaležnost vsem, ki ste del zgodbe slovenskega turizma. Najpomembnejši del zgodbe slovenskega turizma so ljudje – ponosni prebivalci, predani ponudniki in partnerji, s katerimi skupaj soustvarjamo privlačno podobo Slovenije kot ene izmed najbolj trajnostnih in očarljivih turističnih destinacij na svetu.
Vabljeni k obisku razstavnega prostora I feel Slovenia. Letos vas na 35. sejmu Alpe-Adria, osrednjem turističnem dogodku v Sloveniji, še posebej vabimo k obisku razstavnega prostora I feel Slovenia. Ponosni smo, da bo letošnja predstavitev STO osvetlila projekt Evropske prestolnice kulture 2025 Nova Gorica – Gorica. Zavod GO! 2025 bo skupaj s partnerji pokazal, kako kultura, turizem in šport lahko soustvarjajo edinstven preplet doživetij v tej izjemni regiji.
Veselimo se vašega obiska!