Ko igralec postane sinonim za neko vlogo, ki je definirala generacijo, je ločitev človeka od filmskega in kulturnega mita pogosto boleč proces. Toda za Daniela Radcliffa, ki je desetletje nosil strelo na čelu in na ramenih vso težo priljubljene franšize, zdaj vredne vredne milijarde, je prihod nove dobe priložnost za – milostno slovo. Ne oklepa se preteklosti. V gesti, ki spominja na predajo štafete med državniki, se je originalni Harry Potter obrnil na svojega naslednika z enim samim namenom: zagotoviti, da bo nova generacija čarovnikov imela prostor za dihanje.

V nedavnem nastopu v oddaji Good Morning America je 36-letni Radcliffe razkril, da je napisal osebno pismo Dominicu McLaughlinu, mlademu igralcu, ki bo v prihajajoči HBO-jevi seriji prevzel glavno vlogo. Vsebina pisma ni bila polna igralskih nasvetov ali opozoril o nevarnostih slave, temveč je izražala preprosto, skoraj očetovsko željo po sreči.

»Želel sem mu le pisati in reči: 'Upam, da se imaš čudovito, celo lepše, kot sem se imel jaz',« je dejal Radcliffe. Njegove besede so bržkone odsev zrelosti igralca, ki je preživel nevihto otroške zvezdniške slave in na drugi strani izstopil kot uveljavljen umetnik. Še bolj pomenljiva pa je bila njegova izjava o tem, kakšno vlogo želi igrati v prihodnosti te franšize: »Ne želim biti strašilo v življenju teh otrok.«

Sence preteklosti in novi začetki

Radcliffova želja, da ne bi bil strašilo, nekakšen duh, ni samo  vljudnostna, ampak je priznanje pritiska, ki ga prinaša vloga Harryja Potterja. Nova serija, katere premiera je napovedana za leto 2027, ne bo samo nadaljevanje, temveč popoln ponovni zagon. Obljubljajo zvesto adaptacijo vseh sedmih knjig J. K. Rowling, ki pri projektu sodeluje kot izvršna producentka. To pomeni, da bo McLaughlinova interpretacija neizogibno primerjana z Radcliffovo, ki je med letoma 2001 in 2011 definirala podobo čarovnika za milijone gledalcev.

S tem, ko javno podpira svojega naslednika in se hkrati distancira od snemanja, omogoča McLaughlinu in njegovi ekipi, da ustvarijo lastno identiteto, neobremenjeno s preteklostjo.

Julija je HBO javnosti ponudil prvi vpogled v novo dobo s fotografijo McLaughlina v uniformi Bradavičarke. Za oboževalce je bil to trenutek vznemirjenja, za Radcliffa pa trenutek globoke introspekcije in nostalgije.

»Gledam te fotografije, njega in drugih otrok, in jih želim objeti,« je priznal Radcliffe. Njegova reakcija ni bila reakcija tekmeca, temveč odziv nekoga, ki razume posledice, ki jo prinaša izpostavljenost v rani mladosti. »Gledam jih in si mislim: 'Oh, noro je, da sem to počel tako mlad.' Vendar to s seboj prinese tudi lepe trenutke in upam, da se imajo krasno.«

Dominic McLaughlin, ki se zdaj spopada z nalogo, da stopi v čevlje najbolj znanega literarnega lika sodobnega časa, se je na Radcliffovo gesto odzval s toplim sporočilom, kar nakazuje na spoštljiv odnos med generacijama.

Kulturni monolit v dobi pretakanja

Vrnitev v svet čarovništva prihaja v času, ko se zabavna industrija korenito spreminja. Če so filmi z Radcliffom, Emmo Watson in Rupertom Grintom dominirali v dobi multipleksov in DVD-jev, bo nova serija vstopila v neusmiljeno vojno pretočnih vsebin. Vložki so visoki. Z več kot 600 milijoni prodanih izvodov knjig je Harry Potter še vedno najuspešnejša knjižna serija na svetu. Pričakovanja občinstva so skoraj religiozna.

Radcliffov pristop – umik v ozadje in zavrnitev vloge nadzornika nove zasedbe – je morda najboljše darilo, ki ga lahko da novi seriji. S tem, ko javno podpira svojega naslednika in se hkrati distancira od snemanja, omogoča McLaughlinu in njegovi ekipi, da ustvarijo lastno identiteto, neobremenjeno s preteklostjo.

Priporočamo