Svet spletnih zmenkov je postal še bolj zapleten. Pozabite na »kittenfishing« ali »ghosting« – generacija Z ima zdaj novo spletno prevaro, ki postaja vse pogostejša: »dogfishing«. Gre za pojav, ko moški na svojih profilih objavljajo fotografije psov, ki v resnici niso njihovi, da bi pritegnili potencialne partnerice. Cilj je, da se zdijo dostopni, prijazni in skrbni, a za vsako fotografijo ljubkega mladička se lahko skriva laž.
Kaj je »dogfishing«?
Čeprav se je izraz prvič pojavil leta 2019, je njegova priljubljenost letos močno narasla, saj so ženske vse bolj pozorne na moške, ki se na aplikacijah za zmenke predstavljajo drugačne, kot v resnici so. Družbena omrežja so preplavila opozorila o »dogfisherjih« – moških, ki uporabljajo psa nekoga drugega kot vabo za pozornost.
Zakaj to počnejo?
V dobi, ko lahko selfi z zlatim prinašalcem hipno pritegne pozornost, se »dogfisherji« zavedajo, da profil s fotografijami psov dobi več všečkov. Michael Kaye iz OkCupida je opazil, da uporabniki, ki v svojih profilih omenjajo pse, bistveno pogosteje začnejo pogovor. Tudi Tinder poroča, da imajo profili z živalmi ali popotniškimi fotografijami večji odziv. A všečki so le začetek. Ko pogovor preide na podrobnosti – najljubšo igračo, dnevno rutino ali pasje navade – se lovci z izmišljenim psom hitro zapletejo v lastne laži. Prvotni čar izpuhti, ženske pa začnejo opažati, da se njihov potencialni partner nenadoma izogiba pogovorom o psu, ki naj bi ju povezal.
Štiri rdeče zastavice
Ena sama fotografija psa vas morda očara, toda če se žival nikoli več ne pojavi na profilu, bi to moralo vzbuditi sum. Pravi lastniki psov imajo običajno več fotografij ali videoposnetkov svojih ljubljenčkov. »Lovci s psi« se pogosto izogibajo podrobnostim – psa morda poimenujejo, a ne znajo opisati njegovih igrač, navad ali trikov. Pravi lastniki o svojih psih govorijo z veseljem, zato je tišina na tem področju sumljiva.
Če nekdo, ki pogosto potuje, trdi, da ima doma zvestega psa, je to lahko rdeča zastavica. Ali je lastnik psa z izjemno podporo varušk ali pa je pes preprosto del izmišljene zgodbe za pozornost. Tudi preverjanje profila na instagramu ali tiktoku je lahko zgovorno; popolno pomanjkanje vsebine, povezane s psi, je jasen opozorilni znak.
Vseeno pa ta metoda deluje le na prvi pogled. »Dogfishing« izkorišča univerzalno privlačnost živali in ustvarja iluzijo topline in zaupanja. A ta fasada redko zdrži. Pravi ljubitelji psov hitro prepoznajo prevarante, in ko se vprašanja začnejo nabirati, se zgodba sesuje.
Kaj storiti?
»Dogfishing« je najnovejši opomnik, da na spletu niso vsi takšni, kot se predstavljajo. V svetu, kjer so aplikacije za zmenke lahko minsko polje, ženske postajajo bolj pozorne in temeljito preverjajo profile. Če začutite dvom o zgodbi o psu, je morda čas, da podrsate levo in prisluhnete svojim instinktom. Ne pozabite: niso vsi zlati prinašalci na fotografijah resnični – kot tudi ne vedno moški za profilom.