Na letalu družbe Malaysia Airlines z oznako 370 je bilo 227 potnikov iz štirinajstih držav in dvanajst članov malezijske posadke. Največ je bilo kitajskih državljanov, med drugim prepoznavno velika skupina uslužbencev Freescale Semiconductor, leta 2003 od Motorole odcepljenega ameriškega podjetja, ki izdeluje mikročipe. Po eni od teorij so bili ključni prav ti potniki ...
Letalo je v Kuala Lumpurju vzletelo ob 00.42, le 39 minut po vzletu je kontrola letenja izgubila komunikacijo z njim, medtem ko jim je vojaški radar sledil še eno uro. Zadnja radarska zaznava je dajala vedeti, da je letalo začelo zavijati iz začrtane smeri oziroma zahajati v zračni prostor Vietnama, kar ni bilo predvideno. Tudi Vietnamcem ni uspelo vzpostaviti komunikacije, obenem je poskusilo še drugo letalo družbe, ki je bilo sočasno v zraku na drugi liniji. Prav tako neuspešno.
So potniki izgubili zavest?
Kaj se je zgodilo s poletom 370, ne ve nihče. V letih 2015 in 2016 je na obalo Afrike, ki je na nasprotni strani Indijskega oceana in docela v nasprotni smeri, kot je letelo letalo, morje naplavilo več kosov odpadkov, domnevno gre za dele boeinga 777. Drugih izsledkov najdražja iskalnoreševalna akcija v zgodovini letalskih nesreč ni dala. Leta 2017 jo je štirinajst udeleženih držav uradno končalo, sledili sta še dve manjši zasebni akciji.
Polet 370 je še vedno aktualen in komercialen, njegova usoda pa vrtinec teorij. Kar nekaj okoliščin je takšnih, ki navdihujejo teoretiziranje. Preiskovalci so ugotovili, da je sistemu satelitskega prenosa podatkov, ki je bil v stiku z letalom najdalj, saj je med oddajnikom na letalu in na satelitu potekala avtomatična izmenjava signalov, zmanjkalo elektrike, in to prav v časovnem intervalu, v katerem je vojaški radar zadnjič zaznal letalo. Po evidenci satelitskih stikov je bilo letalo v zraku kar sedem ur, kar navaja na razlago, da se je zrušilo od pomanjkanja goriva. Predpostavka je, da so posadka in potniki zaradi spremembe tlaka izgubili zavest, nato jih je avtomatski pilot odvedel neznano kam. Se je že zgodilo.
Nadaljevali bodo preiskovanje
A zarotništvo se omenja že na uradni ravni. V poročilu o nesreči je navedeno, da se je komunikacija izgubila zaradi ročnega izklopa sistemov ali prekinitve napajanja, prav tako domnevajo, da so bile kontrole namerno prirejene, zaradi česar je letalo krenilo s poti, medtem ko je po besedah malezijskega premierja Nadžiba Razaka jasno, da so bili radarski transponderji in sistem za prenos podatkov o poletu namerno izklopljeni.
V nadaljevanju se v verjetje ponujajo teorije, da je šlo za samomor pilota, da so ga po pomoti sestrelile ZDA oziroma Kitajci s podmorniško raketo, da so bili vzrok zaposleni iz podjetja z mikročipi, češ, da so na kitajsko nesli izjemne skrivnosti, da je šlo za hekerski napad in zrušenje na daljavo, pa tudi teorija, da se boeing 777 osmega marca sploh ni zrušil, temveč je letalo (prej ko slej s potniki) nekje preždelo štiri mesece, vnovič vzletelo in da so ga 17. julija sestrelili ruski separatisti nad Ukrajino. Ko je prav tako v boeingu 777 umrlo 283 potnikov in petnajst članov posadke. Polet 370 je prvorazredni zarotniško-teoretski vrelec digitalne dobe, podobno, kot je umor JFK najbolj obljudena teorija analognih časov.
Konec februarja je pomorsko raziskovalno podjetje Ocean Infinity v sodelovanju z malezijsko vlado napovedalo, da se je začela nova akcija preiskovanja morja.