Zvezdniki so od nekdaj vedeli, v kateri industriji se vrtijo milijoni, in zdi se, da se danes denar skriva v (samo)zadovoljstvu. Slogan »Spolnost prodaja« – stara marketinška mantra, ki je desetletja pojasnjevala vse od samih oglasov do naslovnic revij – bi danes bolj ustrezal, če bi se glasil: »Prodaja se spolnost.« Najboljši dokaz za to so vse številnejše kolekcije spolnih igračk, ki jih dajejo na trg znane osebnosti. Namesto da bi vlagale v parfume kot nekoč, danes raje investirajo v industrijo spolnega dobrega počutja.
Goli modeli – ženske in moški – so desetletja predstavljali ključno vabo za privabljanje pozornosti. Ni bilo reklame, modnega fotografiranja ali filma brez seksapilnosti: od naslova ene najbolj znanih serij Seks v mestu, prek Viktorijinih angelčkov, pa vse do kampanj modne hiše Calvin Klein, ki že leta prisega na to strategijo. Ne smemo pozabiti niti na seksualizirane oglase za izdelke, ki z goloto nimajo nobene povezave, recimo parfume. Eden od primerov je oglas za Armanijev parfum znamke Acqua di Gio, v katerem se takrat 21-letna manekenka Emily DiDonato v mokrih oblačilih valja po pesku na plaži. Medtem ko so nekoč zvezdniki zaslužili s prodajo parfumov, podprtih z erotičnim marketingom, je danes zgodba drugačna.Sprememba pripovedi
V zadnjih letih je prišlo do premika – kot da bi se javnost naveličala seksualiziranih vsebin. Vedno več se govori o objektivizaciji žensk (pa tudi moških), zato je Netflix na primer opustil kultni prizor iz nove serije Prevzetnost in pristranost, v kateri gospod Darcy pride iz jezera v mokri beli srajci. Politična korektnost je očitno izrinila spolnost iz oglaševanja – ali pa tudi ne?
Resnica je, da ni seks več tisti, ki prodaja izdelek – zdaj je seks sam postal izdelek. In prodaja se bolje kot kadar koli prej. Da gre za izjemno donosen posel, dokazuje vse več zvezdnikov, ki se vključujejo v to industrijo. Med zadnjimi je pop zvezdnik Harry Styles, nekdanji član izjemno priljubljene skupine One Direction, ki je na trg poslal svojo linijo spolnih igračk.
Njegova blagovna znamka Pleasing (v prevodu: prijetno, zadovoljivo), ustanovljena novembra 2021, danes v ponudbo vključuje dvostranski vibrator in lubrikant. Oba izdelka sta bila zasnovana v sodelovanju z vrhunskimi strokovnjaki s področja užitka. Čeprav je bila Pleasing sprva kozmetična znamka s parfumi, laki za nohte in balzami za ustnice, je Harry končno predstavil tisto, kar so mnogi od njega že dolgo pričakovali. Izdelki so bili hitro razprodani, spletna trgovina pa kopiči sezname čakajočih na nove zaloge. In Harry ni prvi, ki se je podal v to industrijo.
Harry ni edini
Manekenka Cara Delevingne se je že leta 2020 pridružila sex-tech podjetju Lora DiCarlo kot kreativna svetovalka in solastnica. Kot je takrat dejala, je šlo za edino podjetje s področja seksualne tehnologije, ki ga vodijo ženske in je usmerjeno k ženskam ter spodbuja pogovor o spolnem blagostanju za vse.
Trend je nadaljevala pevka Lily Allen, ki je v sodelovanju z nemškim podjetjem Womanizer ustvarila personalizirani vibrator, namenjen ženskemu zadovoljstvu. Igralka Dakota Johnson je postala kreativna direktorica podjetja Maude, sodobne blagovne znamke za spolno blagostanje, ki ponuja dizajnerske intimne izdelke.
Tudi pevka Christina Aguilera se je leta 2023 podala v ta posel kot soustanoviteljica blagovne znamke Playground, ki ponuja veganske lubrikante. Igralka Gwyneth Paltrow, sicer ustanoviteljica blagovne znamke s področja življenjskega sloga Goop, je svojo ponudbo že razširila z vibratorji in tako imenovanim seks oljem. Na spletni strani znamke so celo označeni njeni najljubši izdelki pod oznako Gwynethin izbor.
Manj seksa, a več igračk
Ni presenetljivo, da se znani lotijo ustvarjanja lastnih izdelkov, saj gre pogosto za dobičkonosen posel. A zakaj prav industrija užitka? Odgovor se skriva v številkah. Leta 2024 je bila industrija spolnega blagostanja (ang. sexual wellness) vredna približno 21 milijard evrov, do leta 2032 pa naj bi zrasla na skoraj 39 milijard evrov, poroča Fortune Business Insights.
Razlog je preprost – vedno večji poudarek se daje psihičnemu, fizičnemu in tudi spolnemu zdravju. Tema ni več tabu, nove generacije, predvsem generacija Z, pa so bistveno manj usmerjene v spolnost.
Raziskave kažejo, da mlajše generacije redkeje vstopajo v spolne odnose, imajo manj partnerjev in pogosteje iščejo zadovoljstvo same. Nastopila je seksualna recesija, ki razkriva, da mladi masturbirajo več kot prejšnje generacije, kar se seveda pozna v večji prodaji spolnih igračk. Zato tudi novica, da ima Harry Styles svojo kolekcijo vibratorjev, ni več nič nenavadnega – vprašanje je le, zakaj se je tega lotil šele zdaj.