Legendarna italijanska hiša Fendi s svojim prepoznavnim logotipom v obliki dvojne črke F letos praznuje stoto obletnico ustanovitve. Začelo se je sicer leta 1918, ko je Adele Casagrande na Via del Plebiscito v Rimu odprla majhno trgovino z usnjenimi izdelki. Po poroki z Edoardom Fendijem se je razvila nova blagovna znamka, leta 1925 pa je nastalo družinsko podjetje, ki je temeljilo na tradiciji vrhunske izdelave in natančno dodelanih detajlov.
Starša sta strast do mode prenesla na svojih pet hčera – Paolo, Anno, Franco, Carlo in Aldo. Po nenadni očetovi smrti leta 1954 so sestre – še vedno pod vodstvom matere – prevzele posel in si z željo po širitvi blagovne znamke enakopravno razdelile obveznosti v podjetju.
Novo modno poglavje s prihodom Karla Lagerfelda
Petdeseta leta prejšnjega stoletja so prinesla razcvet italijanske mode na svetovnem prizorišču, sestre Fendi pa so vsaka s svojim talentom znamko postavile med vodilne na svetovnem zemljevidu. Novo poglavje pa se je začelo leta 1965, ko se je hiši Fendi pridružil Karl Lagerfeld.
Sedemdeseta leta so blagovni znamki prinesla globalno širitev, leta 1977 pa je Fendi predstavil svojo prvo kolekcijo prêt-à-porter ter z modnimi dodatki in krznom vstopil v modne prestolnice sveta. Osemdeseta in devetdeseta so še dodatno utrdila položaj znamke kot simbola moderne in drzne stilske zgodbe, v kateri tradicija prevzame moderno, sodobno estetiko. Še en izjemen trenutek se je zgodil leta 1997, ko je Silvia Venturini Fendi, kreativna direktorica za modne dodatke, oblikovala torbico baguette. Ta je s svojimi preprostimi, elegantnimi linijami hitro postala svetovni fenomen, njena slava pa se je še okrepila po zaslugi ikoničnega prizora iz serije Seks in mestu, v katerem glavna protagonistka Carrie Bradshaw za tatom, ki ji je ukradel torbico, jezno zakliče: »To ni torbica, to je baguette!«
Združili visoko modo in ulična oblačila
Z vstopom v novo tisočletje je Fendi začel prirejati velike modne revije, leta 2007 pa so na Velikem kitajskem zidu ustvarili spektakel, na katerem so logotip znamke projicirali na starodavni zid. Leta 2015 so ob 50-letnici Lagerfeldove kariere pri Fendiju ustvarili edinstveno revijo »haute fourrure« v Parizu. Čeprav Lagerfeld ni maral praznovanj, pa se leto pozneje ni mogel upreti veličastni predstavi ob znamenitem rimskem vodnjaku Trevi, k prenovi katere je Fendi prispeval ob 90. obletnici znamke. Po Lagerfeldovi smrti leta 2019 je kreativno vodenje pri moških kolekcijah in dodatkih prevzela Silvia Venturini Fendi, medtem ko je leta 2020 vlogo kreativne direktorice za ženska oblačila prevzela Kim Jones. Njena estetika je združila visoko modo in ulični slog ter prinesla sodoben pristop k dediščini modne hiše. Konec lanskega leta je Fendi objavil, da Jonesova zapušča hišo, njenega naslednika pa še iščejo.
Tako je sto let po ustanovitvi na čelu znamke znova članica družine Fendi. Silvia Venturini Fendi ostaja zvesta sanjam svojih prednikov, hkrati pa je odločena nadaljevati zgodbo v enakem razkošnem tonu, ki na žalost ni dosegljiv ravno vsaki občanki ali občanu.