»Zelo nas veseli, da je Tomos še vedno živ, da se za Tomosove motorje zanimajo mladi, ki tovarne Tomos nikoli niti videli niso, in da jih še vedno vozijo starejši, tudi tisti, ki so morda še delali v tovarni Tomos,« je novico komentiral Matej Družina, podpredsednik društva Adria Classic, ki povezuje ljubitelje Tomosovih mopedov. »Na naših srečanjih se res zbere več generacij udeležencev, od najmlajših do najstarejših. Tovarna se je ustavila, a očitno Tomosovi mopedi še niso v zatonu,« pravi Družina.
Blagovna znamka Tomos je svojo proizvodnjo začela leta 1959, najprej v Sežani, potem v Kopru in s podružnicami po svetu. Ime Tomos je pravzaprav okrajšava za Tovarno motorjev Sežana. Prvi dvokolesnik, zasnovan po licenci avstrijskega podjetja Steyr-Daimler-Puch, je bil prilagojen takratnim makadamskim cestam. Kmalu je podjetje razvilo lastne modele, vrhunec priljubljenosti pa je Tomos dosegel v sedemdesetih in osemdesetih letih, ko so njegovi mopedi postali simbol kakovosti.
Skorajda ni bilo družine, ki ne bi imela kakšnega Tomosovega izdelka. Tovarna je šla v stečaj leta 2019, a dediščina in nostalgičen pridih zlatih časov nista zamrla.
»Med oglasi je največ tistih, ki ponujajo rezervne dele za motorna kolesa Tomos, med njimi ščitniki verige, svečke, okvirji, pa tudi motorji APN, ki so bili včasih izjemno priljubljeni, očitno pa so tudi zelo kakovostni, saj so med uporabniki zaželeni še danes. Od lani je iskanje ključne besede Tomos skočilo še za deset odstotkov,« je povedal Klemen Petelin, marketinški vodja znamke bolha.com.
In kaj so poleg Tomosa še iskali uporabniki bolhe? Tomosu sledi ključna beseda podarim. »Tudi naš spletni oglasnik bolha.com v 26 letih dokazuje, da smo Slovenci izjemno dobrodelen narod in veliko stvari podarimo, na drugi strani pa je med nami veliko ranljivih skupin, ki ravno s pomočjo te kategorije iščejo stvari, ki jih potrebujejo, a si jih ne morejo privoščiti,« pojasnjuje Klemen Petelin. V iskanju sledijo besede, kolo, vrtni traktor, lego, brez skrbi, stružnica, harmonika, cestno kolo, kuhinja. »Iskanje besede harmonika je vsako leto bolj priljubljeno. Medtem ko je bila pred dvema letoma na šestnajstem mestu po iskanju, se je leta 2024 prebila na osmo mesto,« ugotavljajo na bolhi.
Pes leta je francoski buldog
Med obiski kategorij je najbolj priljubljena kategorija nepremičnine, ki jo je lani obiskalo kar 7,4 milijona uporabnikov, za desetino več kot leto prej. Največkrat so uporabniki iskali oglase, ki ponujajo prodajo in oddajo stanovanj in hiš ter počitniških objektov. Sledi kategorija živali, ki je od lani zrasla za kar 23 odstotkov in jo je obiskalo 6,1 milijona ljudi. Uporabniki največkrat iščejo male živali, predvsem pse. Največkrat so iskali francoskega buldoga. Ta je kar za 28 odstotkov bolj iskan kot nemški ovčar, ki je na drugem mestu. Na tretjem mestu po iskanjih je pasma pomeranec.
Francoski buldogi so znani po svoji prijazni, igrivi in družabni naravi. So odlični spremljevalci, saj se dobro razumejo tako z otroki kot odraslimi. So ljubeči in pogosto radi ugajajo svojim lastnikom, med katerimi je kar nekaj slavnih osebnosti. Lady Gaga ima več francoskih buldogov. Njeni psi Koji, Gustav in Asia so pogosto v središču medijske pozornosti. Avstralski igralec Hugh Jackman ima francoskega buldoga po imenu Dali. Ameriška igralka Reese Witherspoon ima francoskega buldoga po imenu Minnie Pearl. Očitno pa je veliko prikupnih francoskih buldogov našlo domovanje tudi pri Slovencih.