Nedavna raziskava britansko-ameriškega nevladnega centra za boj proti digitalnemu sovraštvu je razkrila, kako youtubov algoritem uporabnikom priporoča vsebine, povezane z motnjami hranjenja, in s tem potencialno spodbuja škodljivo vedenje odraslih in otrok. Študija je pokazala, da je po ogledu enega videa o motnjah hranjenja namišljena 13-letna uporabnica začela prejemati številna priporočila, pri čemer sta dve tretjini videov vsebovali teme o motnjah hranjenja ali hujšanju. Polovica teh videov pa je bila označena kot škodljiva po youtubovih lastnih merilih.
V povprečju 350.000 ogledov
V povprečju so imeli ti videi 350.000 ogledov. Število mladoletnih gledalcev sicer ni bilo mogoče ugotoviti, vendar je raziskava izpostavila tudi možnost, da si takšne vsebine ogledajo številni mlajši od 18 let. Nasveti so seveda še posebej za to starostno skupino lahko zelo škodljivi. Youtube sicer trdi, da ne dovoljuje promocije motenj hranjenja, vendar priznava, da so lahko videi o »zgodbah o okrevanju« za nekatere koristni, za druge pa ne.
Upravljanje vsebin, ki prinašajo pomoč nekaterim in hkrati škodijo drugim, predstavlja velik izziv za platformo. Po poročilu omenjenega centra ustvarjalci video vsebin pogosto objavljajo tudi izjemno nevarne trditve, pri čemer za to ne nosijo nobenih posledic. Med temi so tudi videi, ki dokumentirajo stroge omejitve kalorij, kar lahko vodi v podhranjenost.
Večja odgovornost
Poročilo poudarja potrebo po strožjem nadzoru in večji odgovornosti youtuba. Algoritem, ki uporabnikom priporoča vsebine, se zdi ključni dejavnik širjenja škodljivih sporočil. Medtem ko platforma trdi, da si prizadeva za ravnotežje med odpravo škode in podporo okrevanju, ostaja vprašanje, kako lahko učinkovito zaščiti mladoletne uporabnike pred vsebinami, ki lahko negativno vplivajo na njihovo telesno in duševno zdravje.