V tradicionalnih raziskavah o privlačnosti so se znanstveniki večinoma osredotočali na obrazne poteze. To je pustilo vrzel v razumevanju, kako videz las vpliva na družbene zaznave, piše PsyPost. »Lasje so iz raziskav pogosto izključeni, a ljudje jim pripisujejo veliko osebno in estetsko vrednost,« pojasnjuje avtor študije Bernhard Fink z Univerze na Dunaju.

V prvem delu raziskave so znanstveniki proučevali učinek sijaja. Uporabili so deset parov naravnih lasulj različnih barv in stilov – vsaka je imela visokosijajno in mat različico. Mednarodna skupina 1500 udeleženk iz ZDA, Nemčije in Španije je ocenjevala pare fotografij.

Rezultati so bili enaki povsod: sijoči lasje so bili skoraj vedno izbrani kot bolj mladostni in privlačni. Pri oceni zdravja je bil sijaj odločilen dejavnik pri vseh tipih las. To nakazuje, da sijaj las deluje kot univerzalni kazalnik vitalnosti in dobrega zdravja.

Poravnanost las je najmočnejši dejavnik privlačnosti

V drugem eksperimentu so dodali še dve značilnosti: poravnanost (ravnost) in volumen. Dva tisoč Američank je fotografije ocenjevalo s treh zornih kotov. Najbolj izstopa ugotovitev, da ima najmočnejši vpliv poravnanost. Ravne lase so ocenjevali kot najbolj mladostne, zdrave in privlačne, ne glede na barvo ali kot fotografije.

Sijaj je imel dodatno pozitiven učinek, visok volumen pa ni bil dobro ocenjen. Najboljša kombinacija je bila torej ravni lasje in visok sijaj ter nizek volumen. 

Udeleženke so subtilne razlike zaznale tudi na zaslonih telefonov, kar poudarja, kako močno videz las vpliva na spletne in vizualne vtise.

Omejitve študije in prihodnje usmeritve

Študija je uporabljala naravne kavkaške lasulje, zato rezultatov ni mogoče neposredno prenesti na vse etnične skupine. Ocenjevalke so bile izključno ženske, kar pomeni, da rezultati odražajo ženske zaznave žensk.

Več avtorjev je zaposlenih pri podjetju Procter & Gamble, ki proizvaja izdelke za nego las, ali sodeluje z njim. Profesionalni stilisti so ustvarili nadzorovane manipulacije las, kar je omogočilo natančno testiranje.

V prihodnje nameravajo raziskovalci preveriti še, ali se preference glede sijočih, ravnih las pojavljajo tudi pri azijskih in drugih nezahodnih populacijah ter kako lastnosti las delujejo v kombinaciji s pigmentacijo kože.

 

Študija je bila objavljena v International Journal of Cosmetic Science, povzema pa jo portal PsyPost.

Priporočamo