Rubrika Vseveda Neda že več let informira in zabava bralce Nedeljskega. Tokrat na spletu objavljamo eno njenih najnovejših »modrovanj«. V resnici gre običajno za preklemansko pomembna vprašanja, odgovore pa Vseveda Neda (prave identitete ne razkrivamo) poišče tudi pri strokovnjakih, v literaturi in drugod. Dovoljena so vsa mogoča vprašanja, tudi komentarji ali mnenja. Pošljete jih lahko na neda@nedeljski.si

 

Tokrat se je na našo rubriko obrnil bralec Jože, ki je redni gledalec Televizije Slovenija (TVS) in poslušalec 1. programa Radia Slovenija, vendar ga zadnje čase vse bolj motijo številni oglasi. »Opažam, da je program vse bolj okrnjen, ogromno je ponovitev oddaj. Še bolj pa me motijo oglasi, ki jih je res preveč, da ne govorim o tem, da so nekateri sporni in zavajajo gledalce. Zanima me, koliko denarja se nabere iz takšnega oglaševanja na leto. Razumem, da imajo komercialne televizije veliko oglasov, vendar od javnega medija, za katerega plačujemo že 14 evrov na mesec, pričakujem, da bo oglaševanja manj.«

Spoštovani gospod Jože, žal prav nič ne kaže, da bo oglaševanja na televiziji kaj manj, saj so odgovorni že pred časom napovedali, da ga bo še več, če želijo preživeti in se izkopati iz rdečih številk. Težko razumemo, da je ob vse bolj okrnjenem programu in vse večjem številu oglasov ter povišanem znesku na položnicah gledalcev finančno stanje našega javnega zavoda še vedno skrb zbujajoče, a tako očitno pač je. Seveda se zastavlja vprašanje, koliko bi lahko privarčevali z drugimi ukrepi, a nič ne kaže, da bi razmišljali v tej smeri.

Lotiva se vašega vprašanja. Pridobila sem letno poročilo za leto 2023 (za lani ga še ni), ki kaže, da so prihodki od oglaševanja na TVS znašali 10.601.894 evrov, kar je 5,3 odstotka manj od predvidenega načrta prihodkov oglaševanja, ki je znašal 11.200.000 evrov. Načrt je bil že v začetni fazi postavljen optimistično, saj so se pričakovali enaki prihodki, kot so bili ustvarjeni leta 2022, ko je TVS prenašala dva velika športna dogodka (SP v nogometu in zimske olimpijske igre). Zaradi odsotnosti teh dveh dogodkov se je povprečna gledanost na 2. programu TVS v primerjavi z letom prej znižala. Poleg tega je tudi 1. program TVS zaznamoval padec gledanosti v ključnih ciljnih skupinah v primerjavi z letom prej, predvsem je bilo to opazno v prvi polovici leta. Da končna vrednost prihodkov od oglaševanja ni bila še nižja, so pripomogle višje cene oglaševanja leta 2023 in višje izpogajane letne zaveze z nekaterimi oglaševalci v primerjavi z letom prej.

Predlansko leto je bilo uspešno pri trženju radijskega oglasnega prostora, saj so precej presegli letni načrt. In sicer so bili skupni prihodki 2.712.669,94 evra, kar je malo manj kot v rekordnem letu 2022, vendar hkrati 4,9 odstotka oziroma skoraj 130.000 evrov več od letnega načrta za leto 2023. Iz teh podatkov si lahko ustvarite svojo sliko, zagotovo pa bo zanimivo prebrati tudi podatke za minulo leto. 

Priporočamo