Japonski avtomobilski velikan Toyota je sprožil obsežen svetovni vpoklic za svoja lahka gospodarska vozila in potniške kombije, modele proace in proace verso. Vpoklic, ki zadeva natančno 166.018 vozil, izdelanih med 3. marcem 2016 in 8. julijem 2022, kaže na tveganja, ki jih prinašajo obsežna industrijska partnerstva.
Težava, ki je prisilila Toyoto k ukrepanju, ni zgolj kozmetične narave. V ozadju je resen varnostni pomislek. Nemški zvezni urad za motorna vozila (KBA) je za nemške medije pojasnil, da obstaja nevarnost korozije na sprednjih prečnih vodilih. Ta lahko sčasoma povzroči zlom pritrdilnega vijaka, kar bi neposredno vplivalo na geometrijo koles.
V najslabšem primeru bi takšna okvara med vožnjo privedla do nenadnega in nepredvidljivega obnašanja vozila ter potencialne izgube nadzora nad krmiljenjem.
Ironija vpoklica
Ironija tega vpoklica je, da težava ne izvira iz Toyotinih razvojnih centrov na Japonskem. Modela proace in proace verso sta namreč skoraj identična vozilom, ki jih proizvaja evropski koncern Stellantis. Gre za tehnično sodelovanje, pri katerem si proizvajalci delijo platforme, motorje in večino komponent, da bi zmanjšali razvojne in proizvodne stroške. Toyotini modeli se tako od svojih francoskih bratrancev – peugeota traveller in expert ter citroëna jumpy in spacetourer – po poročanju nemške revije Auto Motor und Sport razlikujejo predvsem po logotipu na maski.
Posledično je Toyota podedovala težavo, s katero se je Stellantis že soočil. Evropski koncern je namreč že avgusta sprožil vpoklic za svoje modele, ki temeljijo na isti arhitekturi. Zdaj je na vrsti Toyota, da obvesti svoje stranke.
Samo v Nemčiji je po ocenah tamkajšnjih medijev prizadetih 27.000 Toyotinih vozil. Koliko je takšnih vozil v Sloveniji, za zdaj še ni bilo objavljeno.
Inšpekcijski pregled
Lastniki prizadetih vozil bodo prejeli obvestilo s pozivom, naj se zglasijo na pooblaščenem servisu. Postopek, ki ga je odobrila Toyota, predvideva inšpekcijski pregled ter zamenjavo spornih vijakov in puš na prečnih vodilih.
Po navedbah naj bi servisni poseg trajal približno eno uro in bo za lastnike vozil v celoti brezplačen. Toyota je ob tem sporočila, da za zdaj nimajo podatkov o morebitnih nesrečah ali poškodbah oseb, ki bi bile neposredno povezane s to tehnično pomanjkljivostjo.
Vpoklic je logističen izziv za podjetje, ki slovi po svoji kakovosti in zanesljivosti. Toyota, s sedežem v mestu Tojota, je bila ustanovljena leta 1937 in je zrasla iz korenin podjetja za proizvodnjo statvenih strojev, ki ga je ustanovil Sakiči Tojoda. Ta prehod iz tekstilne v avtomobilsko industrijo je postavil temelje za enega največjih in najvplivnejših proizvajalcev na svetu.