Na svetu je kar nekaj zbirateljev avtomobilov, katerih vrednost zbirke dosega astronomske vrednosti. Omenimo samo televizijskega voditelja in komika Jaya Lena, modnega oblikovalca in poslovneža Ralpha Laurena ter brunejskega sultana Hassanala Bolkiaha. Zadnji se lahko pohvali z največjo zasebno zbirko na svetu, katere del je neverjetnih 7000 avtomobilov, njihova skupna vrednost pa presega pet milijard ameriških dolarjev. Na njegovem seznamu, ki sicer ni do podrobnosti znan, ni veliko izjemno starih avtomobilov, zato ne preseneča, da ne premore bugattija type 55. Pa čeprav je ta med zbiratelji močno zaželen. Med letoma 1931 in 1935 so jih namreč izdelali le 38, zanj pa je na dražbah treba odšteti od osem do deset milijonov dolarjev. In zakaj je cena tako zasoljena?
Gre za športni avto za običajno cesto, ki so ga razvili na osnovi dirkaškega type 51. Predstavili so ga na salonu v Parizu, prvega s številko šasije 55201 pa je kupil vojvoda Tremoille. Pod veliko večino type 55 se je podpisal oblikovalec Jean Bugatti, le 16 izmed vseh njegovih izdelanih pa je bilo dvosedežnih roadsterjev, proizvedli so tudi sedem kupejev. Niti en avto ni imel vrat, kar se je nekaterim zdelo praktično, spet drugim ne. Nekateri lastniki so bentili, češ da je utrujajoč za vožnjo.
Kot nalašč za premožne aristokrate
Za pogon sta skrbela 2,3-litrski motor z močjo 132 konjev (97 kW) in štiristopenjski ročni menjalnik brez sinhronizacije, kar pomeni, da si moral prestavljati z občutkom ali pa si samo poslušal prasketanje zobnikov. Največja hitrost je bila 180 kilometrov na uro, saj je bil težek le 820 kilogramov, avto pa je imel tudi značilna osemkraka aluminijasta platišča. Ko je ustanovitelj znamke Ettore Bugatti predstavil type 55, je bil prava umetnina, saj je šlo za kombinacijo dirkalnega DNK iz type 51 in razkošja, primernega za premožne aristokrate. Nekega dne je eden od prvih kupcev, bogat Anglež, obiskal Bugattijevo tovarno v Molsheimu, da bi prevzel svoj type 55. Po krajšem testu je stopil do Ettoreja in se nezadovoljno pritožil: »Gospod Bugatti. Avto je sicer čudovit, toda menjalnik je pretrd. Imeti moraš mišice kot delavec v jeklarni, da ga sploh prestaviš!« Ettore ga je pogledal, rahlo dvignil obrvi in mirno odgovoril: »Dragi gospod, če si lahko privoščite bugattija, si lahko privoščite tudi šoferja.« Še danes tako velja, da Bugatti ne dela avtomobilov za vsakogar, temveč umetnine na štirih kolesih, namenjene premožnim ljudem s posebnim okusom.
Eden najbolj znanih dirkačev Bugattija je bil Louis Chiron, ki je testiral prototip type 55, dejansko je šlo za predserijski dirkalni primerek. Ta avto je leta 1932 sodeloval na legendarni dirki 24 ur Le Mansa. Chiron in Achille Varzi sta morala dirko zaradi tehničnih težav predčasno končati, a je bil njun nastop vseeno pomemben, saj je pokazal, da type 55 ni le lep avto, ampak ima resen potencial. »Nič ni preveč lepo in nič ni predrago,« je bila znana filozofija Ettoreja. Ko je ustvarjal avtomobile, je vse moralo biti vrhunsko, ne glede na stroške: oblika, materiali, zmogljivosti. Zato ne preseneča niti njegova izjava, da je type 55 dirkalnik za gospode, dovolj eleganten za promenado in dovolj divji za dirkališče.
Prepoznaven s kombinacijo rumene in črne barve
Avtomobil je stal 125.000 francoskih frankov, kar je bilo izjemno veliko za tisti čas. Povprečen avtomobil (denimo ford model A) je stal le nekaj tisoč frankov. Povprečna letna plača v Franciji pa je takrat obsegala okoli 20.000 do 30.000 frankov. Type 55 je še danes mogoče prepoznati na prvi pogled, saj je velika večina še vedno obarvanih v kombinacijo rumene in črne. V podobno kombinacijo so pri Bugattiju leta 2024 obarvali chirona super sport, model je dobil ime prav po znanem dirkaču. Ta chiron je imel motor z močjo 1600 konjev (1175 kW), največja hitrost je dosegla kar 483 kilometrov na uro, z njim pa so se poklonili vizionarju Jeanu Bugattiju, čigar podpis se pojavi na vratnih pragovih in ploščici s posvetilom. Muzej »Musée National de l'Automobile« v Mulhousu je velikodušno posodil originalno šasijo bugattija type 55 s številko 55237 za fotografiranje skupaj s chironom super sport '55 1 od 1'. V tem muzeju hranijo več kot 600 ikoničnih avtomobilskih umetnin, vključno z več kot 100 bugattiji.
Med zelo ohranjene spada tudi type 55 s številko šasije 55220, šlo pa je za avto, ki je bil v lasti barona Rothschilda. Poustvarili so ga pri podjetju Pur Sang, septembra 2018 ga je kupil Gene Ponder in zanj odštel 385.000 dolarjev, krasi pa ga kombinacija rdeče in črne barve, pri čemer je notranjost roadsterja oblečena v črno usnje. Pur Sang Bugatti ponuja najboljše iz dveh svetov, natančno izkušnjo originala, a z izboljšano vzdržljivostjo in enostavnostjo vzdrževanja.