Čeprav mineva že dobrih 40 let, se zdi, kot da se je zgodilo včeraj. Dopustovanje s prikolico na otoku Pašmanu. Iz Slovenske Bistrice smo se vedno odpravili malo po polnoči, celotna pot do 400 kilometrov oddaljenega kampa je s praviloma večurnim čakanjem na trajekt trajala zelo dolgih deset ur. Nič čudnega, saj je bila očetova zastava 101 kar najbolj obremenjena, zato je hitrost na cesti spominjala na polžjo. Ko smo prispeli na cilj in našli ustrezen prostor za prikolico, za tiste čase luksuzno adrio 360, je bila dolga pot poplačana in uživanje na praviloma mesec dolgih počitnicah se je lahko začelo.
Pašmana in kampiranja iz otroštva smo se spomnili z razlogom. Pred dnevi smo se namreč družili s štirikolesnikom, ki ponuja nekaj nevsakdanjega. V petih minutah se namreč del za prednjima sedežema spremeni v posteljo, na kateri lahko presenetljivo udobno spita dve osebi, saj so njene dimenzije 190 krat 130 centimetrov. A to še ni vse. Del opreme je tudi šotor, ki izkušnjo prenočevanja nadgradi. Ali prevedeno: pozabite na prikolico, dovolj je že, da ste lastniki dacie jogger in za omenjeno doplačate približno tri tisočake. Za magično transformacijo ima zasluge posebna lesena škatla, v kateri je sicer prostora za dva letalska kovčka in še različne drobnarije, z malce premikanja stranic pa za to, da nastane postelja – ni vam treba biti Albert Einstein in imeti visokega inteligenčnega količnika, saj je njeno sestavljanje hitro in enostavno. Vzmetnica pa dovolj udobna, da boste na njej trdno spali. Preverjeno! Za nameček lahko vsa okna zastrete, da v notranjosti joggerja vlada tema.
Vas opisano ne zanima? Nič hudega, potem bo zadaj namesto velike lesene škatle le klasična prtljažna luknja, ki že v osnovi meri razkošnih 708 litrov ali ob podrti zadnji klopi 1819 litrov. Takšen prtljažnik se seveda še kako poda enoprostorski zasnovi, da lastnik ne bo poznal zadrege, kam s prtljago niti pred daljšo potjo na dopust, in se bo v notranjosti vozila slišal Kekčev napev. A razvojniki so z vidika prilagodljivosti želeli narediti še več. Zato sta po želji in ob doplačilu 700 evrov v tretji vrsti na voljo še šesti in sedmi sedež. A se mora voznik v tem primeru zadovoljiti s prtljažnikom, ki ni vreden svojega imena, saj pogoltne skromnih 160 litrov. Škoda, da zajetnim prtljažnim vratom ne streže elektrika.
Pričakovali bi, da so enoprostorci zaradi svoje prostornosti in prilagodljivosti prodajni hit. A je to brca v temo. S cest namreč izginjajo, namesto njih pa srca zemljanov osvajajo športni terenci – neke vrste enoprostorci z dodano vrednostjo, ki jo prinaša še nekoliko višji položaj sedenja in pregovorno vozno udobje. Tudi jogger je udoben, a ne toliko, da vas bo spravil v ekstazo. Oprema extreme ponuja veliko. Je največ, kar ponujajo pri Dacii. Samodejna klimatska naprava, ogrevanje sedežev, navigacija, parkirna kamera in senzorji ter kartica, ki samodejno odklepa in zaklepa avto, so serijski. Žal pa ta dacia odpove tam, kjer ne bi smela, pri varnosti. Tempomat je običajen in takšen, kot so jih ponujali pred mnogo desetletji, aktivni, ki sam pospešuje, zavira in ohranja varnostno razdaljo, pa niti za doplačilo ni na voljo. Posledica? Le ena zvezdica na preizkusnih trkih, kar zna marsikoga odvrniti od nakupa. Žal.
Ker sicer je jogger avto, ki vas ne bo spravljal v zadrego. Zlasti če se odločite za hibridno različico, ki se zdi zdaj, ko v ponudbi ni več dizla, prvinska izbira. Sistemska moč 141 iskrivih konjičkov po eni strani zagotavlja zmogljivosti, ki vas ne bodo razočarale (največja hitrost 167 kilometrov na uro in 10 sekund pospeška do stotice), po drugi strani pa ugodno porabo goriva, ki ob povprečju 5,7 litra zagotavlja skoraj 900-litrski doseg z enim polnjenjem. Torej je ta dacia vaši denarnici prijazna. Kot je cenovno prijazen tudi sicer testni jogger, za katerega je treba odšteti 27.790 evrov ali prevedeno na dolžinski centimeter resnično ugodno. Seveda bi bila notranjost lahko modernejša, 20-centimetrski zaslon na dotik pa večji in še odzivnejši, se pa avto zato oddolži z veliko centimetri za kolena in glavo potnikov na zadnji klopi, za odlaganje drobnarij pa sta več kot primerna dva zaprta predala in še nekaj odlagalnih mest. Ste zadovolj(e)ni? Takšnih je vsaj v Sloveniji bolj malo, saj je jogger letos na seznamu najbolje prodajanih modelov na skromnem 66. mestu, prodajni prvak romunske znamke pa je duster na visokem šestem mestu. Še en podatek, kako priljubljeni so športni terenci in po drugi strani nepriljubljeni enoprostorci.