Kdor je bil v zadnjih tednih posebej pozoren na cestni promet, je zagotovo lahko opazil večje število avtomobilov s posebnimi dodatki na strehah. Bila je pač – oziroma po koledarju je še vedno – zima; čas, ko se kljub cenam, nedostopnim čedalje večjemu krogu ljudi, marsikdo odpravi na smučanje. Sledile so tudi zimske počitnice, zato niti ni čudno, da je bilo torej na cestah veliko avtomobilov s strešnimi kovčki. A ti še zdaleč niso namenjeni zgolj prevozom smuči, temveč tudi druge vrste prtljage, zato bo njihova uporaba kaj kmalu spet aktualna, saj se bliža pomlad, pa nato poletje ...

Spremenijo se fizikalne sile

Prva stvar, ki jo zato v zvezi s strešnimi kovčki lahko zapišemo, je, da jih je do takrat, ko jih ne bomo potrebovali, pametno sneti in se z njimi ne voziti. Če ste si ga izposodili pri katerem izmed ponudnikov tovrstnih storitev (kar je za tiste, ki ga potrebujete zgolj enkrat letno, tudi najpametneje), ste to tako ali tako prisiljeni storiti, kdor pa si ga lasti, ima za takšno potezo veliko razlogov. Z dodatnim tovorom na strehi se namreč precej spremenijo pogoji in način naše vožnje. Tako se je treba izogibati predvsem sunkovitemu speljevanju in zaviranju ter vožnji v ovinke z veliko hitrostjo, zaradi dodatne višine pa paziti pri vožnji pod nizkimi podvozi in v garažah ter upoštevati večjo občutljivost za veter. Zaradi večje teže vozila s strešnim kovčkom se bistveno podaljša zavorna pot, zato mora voznik povečati varnostno razdaljo, teža tovora na strehi zmanjšuje tudi stabilnost vozila, saj se spremenijo fizikalne sile, ki med vožnjo delujejo nanj, navsezadnje pa se poveča tudi poraba goriva – že pri vozilih s prednostjo, ki imajo na strehi nameščene modre luči in pri katerih zračni upor niti ni tako velik, je poraba denimo večja tudi do 15 odstotkov.

Upoštevajte nasvete

Vse to so torej razlogi, zaradi katerih je kovček na strehi smotrno imeti le takrat, kadar ga zares potrebujemo. No, še preden ga, pa se je dobro držati nekaterih nasvetov, ki so jih navedli pri Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS). Tako je denimo treba preveriti, kolikšno strešno obremenitev predpisuje avtomobilski izdelovalec, pred prvo vožnjo pa tudi izmeriti novo skupno višino. Prtljaga mora biti medtem v strešnem kovčku enakomerno razporejena in zavarovana s pritrdilnimi pasovi, pri čemer v sprednji del kovčka položite mehkejše dele tovora, zelo težke predmete pa raje v prtljažnik. In ne pozabite, da mora biti strešni kovček vedno dobro zaprt, občasno pa preverite tudi njegovo pritrditev na nosilce oziroma streho.

Če se za nakup kovčka šele odločate, pri AMZS svetujejo, da izberete kovček s sistemom hitre pritrditve, da se odločite za kovček, ki ponuja obojestransko odpiranje pokrova in je opremljen s čvrstimi trakovi za pritrjevanje tovora, da pri nakupu upoštevate dolžino opreme, ki jo boste prevažali, in da seveda izberete kovček, ki se prilega strešnim nosilcem vašega avta. V pomoč pri izbiri, podobno kot denimo pri pnevmatikah, pa je lahko tudi test, ki so ga pri AMZS skupaj s partnerskimi klubi lani opravili prvič po sedmih letih – strešni kovčki se po svoji zasnovi in funkcionalnosti z leti namreč praktično niso spremenili. Podrobne rezultate najdete na spletni strani AMZS, sicer pa jih je oceno dobro prejelo osem, trije so se izkazali kot zadovoljivi in dva kot pomanjkljiva. 

Priporočamo