Kar precej začudenja je nedavno vzbudila novica, da je bilo leta 2023 (da, kar nekaj časa so potrebovali, da so zbrali uradne podatke) najpogostejše ime za novorojene dečke v Veliki Britaniji – Muhammad. A po drugi strani je bilo to povsem pričakovano. To ime je bilo med deseterico najpogostejših vsako leto že vse od leta 2016; in to zgolj in samo točno tako črkovano ime. Če bi Muhammadu dodali še Mohammede in Mohammade, bi bil prepričljivo prvi že prej. Kakor koli, drugo najpogostejše ime je bilo Noah in tretje Theo, medtem ko so bila pri deklicah na vrhu bolj tradicionalna britanska imena, Olivia, Amelia in Isla.
V vsakem primeru je jasno, da bi še pred približno dvema desetletjema v Veliki Britaniji Muhammada zaman iskali med pogostimi imeni. A stvari se pač spreminjajo. Kot se tudi v avtomobilski krajini. Vzemimo za primer znamko Volkswagen. Leta, desetletja je bil njihov najbolje prodajani model in s tem prvo ime golf. Dokler ga ni v zadnjih letih prehitel – tiguan! Ne pred dvema desetletjema, takrat ga še niti bilo ni, še pred poldrugim desetletjem si česa takega ni bilo mogoče predstavljati, a danes so pač daleč najbolj zaželeni avtomobili športni terenci. Pri čemer bi morda na vrhu pričakovali kakšnega drugega, ugodnejšega, manjšega, a po drugi strani so to podatki za ves svet, in kar je veliko v Evropi, sploh pri avtomobilih, ni nujno veliko tudi na Kitajskem, v ZDA …
Nas pa to, da je tiguan najbolj priljubljen volkswagen, ne preseneča po čisto ničemer drugem. Res je, da sicer za naše razmere ne gre za tipičen ljudski avto, saj je za kaj takega cenovno pač pozicioniran previsoko, a gre za odličnega štirikolesnika, pri katerem uporabnik dobesedno ne pogreša ničesar. Z novo generacijo, ki je na cestah od lani, je avto tudi oblikovno atraktivnejši, njegovi glavni atributi pa ostajajo prostornost – saj denimo na prostorni zadnji klopi težav ne s spodnjimi okončinami ne z glavo ne bodo imeli niti višjerasli potniki, medtem ko je gromozanski tudi prtljažnik –, udobje med vožnjo, kakovostna izdelava, odlična ergonomija, pri čemer bi posebej pohvalili to, da so na volanski obroč vrnili fizične gumbe, in izbira različnih načinov pogona (bencinski, dizelski, mehkohibridni, priključnohibridni, dvo- ali štirikolesni pogon …).
Sami smo imeli tokrat nekaj dni na voljo takšnega z motorjem, ki bi ga marsikdo rad prekrižal – turbodizelskega, katerega skoraj 200 konjev (natančneje 193 oziroma 142 kilovatov) poganja vsa štiri kolesa. Vožnja z njim je bila tiha in udobna, za velikost avtomobila je bil precej varčen in takšnim motorjem se po marsikaterem kriteriju še ne bi bilo treba tako hitro odreči, kot se jim verjetno bomo. A to je že druga tema … Dodajmo le še to, da je z omenjenim načinom pogona in bogato opremo R-line testni primerek dosegel ceno nad 50 tisočaki. Za primerjavo: z vstopnim bencinskim in malce skromnejšo opremo je cena kar konkretno pod 40.000 evri.