Nedavno smo si ogledali film s pomenljivim naslovom Fenomen. Zgodba o povprečnežu, ki je nenadoma obdarjen s superinteligenco in sposobnostjo telekineze, nas je pritegnila z enim samim razlogom – ker se je v naslovni vlogi znašel John Travolta, ki se nam je prikupil v legendarni Vročici sobotne noči, v kateri je pokazal, da ima ples v malem prstu. Tudi sami namreč ples obožujemo in smo ga v 80. letih celo trenirali.

Prtljažnik je pumin velik adut, v notranjosti pa takoj pade v oči velik barvni zaslon na dotik. Sedi se visoko in posledično udobno.

Prtljažnik je pumin velik adut, v notranjosti pa takoj pade v oči velik barvni zaslon na dotik. Sedi se visoko in posledično udobno.

Svet in družba poznata številne fenomene, ki jih je veliko tudi v svetu avtomobilizma. Omenimo znamko Tesla, ki je v svetu električnih vozil svojevrsten fenomen zaradi odprtega pristopa in drugačnega razmišljanja, njen promotor Elon Musk pa jo je znal dobro unovčiti, saj je najbogatejši zemljan. A fenomen, ki mu, ko beseda nanese na štirikolesnike, zagotovo ni para, je povezan s športnimi terenci. Ti postajajo vladarji cest tudi zato, ker so prisotni že v vseh velikostnih razredih. Ali prevedeno, zanje se lahko odločijo tudi tisti, katerih stanje na bančnem računu ni ravno rožnato. Naša tokratna zgodba sicer ne bo ravno navdušila Slovencev, ki živijo iz dneva v dan, a je (mali) športni terenec, o katerem bo tokrat govor, zanimiv, čeprav njegovo razmerje med odštetimi evri in dolžinskimi centimetri ni najugodnejše. Še več, za 4,19 metra pločevine boste morali odšteti dobrih 28 evrskih tisočakov, pa čeprav ne gre za premijsko znamko. Je pa res, da so pri Fordu že ob predstavitvi leta 2019 napovedali (in nič drugače ni po letošnji prenovi), da je puma izdelek na štirih kolesih, s katerim odkrito napadajo bolj premijske tekmece. Z razlogom?

6,7 je bila povprečna poraba bencina na testu, kar omogoča doseg 630 kilometrov z enim polnjenjem.

Dejansko na ceno začnemo gledati drugače, ko nam postane znano, kaj zanjo dobimo. Dobimo namreč veliko. Litrski bencinski trivaljnik s tehnologijo blagega hibrida se tako hvali s kar 155 iskrivimi konjički, ki komaj čakajo, da jih poženemo v dir. Maksimalna hitrost je zelo spoštljivih 200 km/h, tudi pospešek do stotice v 8,7 sekunde ni od muh. Za češnjo na torti skrbi 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki v kombinaciji z aktivnim tempomatom, ki sam pospešuje, zavira in ohranja varnostno razdaljo, voznika razbremeni in vožnjo naredi še bolj udobno. Na temo pogonskega sklopa – moč se prenaša na prednji kolesi, štirikolesnega pogona pa ni niti za doplačilo, tako da vse vendarle ni idealno. Poraba je pričakovano visokih 6,7 litra, pri čemer lahko razvojnikom očitamo, da je posoda za gorivo (pre)skromnih 42 litrov. Ali prevedeno, doseg z enim polnjenjem je le 630 kilometrov, pa čeprav bi bil zlahka večji. Na bencinski črpalki boste tako pogosteje, kot bi si želeli. A to nikakor ne pokvari skupnega vtisa. Za nameček ga nadgradi še serijska oprema ST-line X, ki spominja na zlato ribico, saj izpolnjuje lastnikove želje po udobju in varnosti. Navigacija? Seveda jo premore in vas varno vodi v pristan. Kaj pa parkirna kamera in senzorji? Učinkovito skrbijo, da parkiranje postane mala malica. Kako je z gretjem voznikovega sedeža in volanskega obroča? Vaša ritka in dlani bodo v mrzlih zimskih mesecih še kako hvaležne. Žal oprema ni za čisto desetico. Tako imenovani pametni ključ da namreč od sebe manj od pričakovanj, saj se je za odklepanje in zaklepanje avta treba dotakniti kljuke. Res škoda, da pri Fordu ne sledijo nekaterim drugim znamkam (beri: Renaultu in Dacii), kjer je dovolj, da imamo ključ v žepu, in opravi vse namesto nas. Piko na i končnemu vtisu pa vendarle udari še možnost brezstičnega polnjenja telefona.

Pumin videz je hvale vreden, saj zagotovo sodi med lepše oblikovane štirikolesnike v svojem razredu, za nameček ponuja veliko prostora. Če merite do 1,8 metra, boste udobno sedeli tudi na zadnji klopi, če sodite med velikane, pa bodo potrebne iluzionistične spretnosti, v nasprotnem boste imeli s centimetri za kolena in glavo preverjeno težave. Je pa zato prtljažna luknja prostorna nad vsemi pričakovanji, uradno izmerjeni podatek je namreč za to velikost razkošnih 456 litrov, pri čemer premore dvojno dno. Ker se razvojniki zavedajo, da bo puma osvojila več ženskih kot moških src, so prtljažna vrata električno pomična, kar poenostavi zapiranje sicer zajetnih vrat, pa še rok si ne boste umazali. Da gre za sodoben avto, pritrjuje tudi notranjost z velikim zaslonom na dotik s premerom 30,5 centimetra (12 palcev), pri čemer so za upravljanje klime na voljo stikala, do večine menijev pa dostopamo tudi prek stikal na volanskem obroču. Zdi se, da vprašanje, ali bi jo imeli, ni na mestu, saj skorajda ni razloga, da ne bi ogrela vašega srca. Za končno piko na i so namreč poskrbeli pri slovenskem uvozniku, saj jo ponujajo z občutnim popustom, tako da je končna cena zelo ugodnih 25.790 evrov. 

 

Priporočamo