So vam živali blizu? Potem verjetno ne boste imeli težav pri odgovoru, kaj je skupnega tigru, severnemu medvedu, pacifiškemu mrožu, magellanovemu pingvinu, orjaški usnjači, modroplavutemu tunu, gorski gorili, metulju monarhu, javanskemu nosorogu in orjaški pandi. Potrebujete pomoč? Gre za deset najbolj ogroženih živali na planetu, ki jim grozi izumrtje, saj jim ljudje z divjim lovom in posegi v naravo odvzemamo in spreminjamo življenjski prostor. Od leta 1996 se je tako na seznam ogroženih živali vpisalo 124 predstavnikov dvoživk, 1108 predstavnikov ptic, 734 predstavnikov rib, 1096 predstavnikov sesalcev in 253 predstavnikov plazilcev. Žal.
A ne izumirajo zgolj živali. Ljudje s svojimi odločitvami krojimo tudi svet avtomobilov. Že vrabci na veji čivkajo, da enoprostorcem obračamo hrbet, nič kaj dosti bolje se ne godi klasičnim limuzinam in mestnim malčkom, ki na cestah postajajo nebodijihtreba. In kdo je kriv? Pred dnevi smo bili v njegovi družbi in smo s prstom pokazali na njega. Na renaulta capturja. Seveda ni edini, ki se je na sodišču znašel med obtoženimi, a je tudi on zanikal krivdo. Z razlogom, je zgolj predstavnik razreda, ki se prodaja kot vroče žemljice. Tudi v Sloveniji, kjer je med deseterico najbolje prodajanih modelov kar šest predstavnikov majhnih športnih terencev. In kaj je na njih tako zelo posebnega? O všečnem videzu nima smisla razpravljati, saj je danes večina štirikolesnikov videti všečno. Kar pa capturja dela drugačnega od množice, je zagotovo hibridni pogon. V razmerah, ko dizli izginjajo iz ponudbe, povsem električno gnani pa nikakor ne morejo osvojiti srca množic, je namreč ravno hibrid tisti, ki ustreza številnim zahtevam po bolj varčni in posledično bolj ekološki vožnji. Kupci ga iz meseca v mesec bolj jemljejo za svojega, mesečna rast prodaje pa spominja na tisto pri kriptovaluti bitcoin.
Hibrid v capturjevem primeru pomeni kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega motorja in električnega ter sistemsko moč 145 konjev (107 kW). Na papirju se zdi, da je konjičkom blizu mazohizem in komajda čakajo, da jih poženemo v dir. Takšen tudi je dejansko občutek, ko odločneje pritisnemo na stopalko za plin. Toda hitrostnih rekordov s tem avtom ne boste podirali, navsezadnje temu ni namenjen. Bolj kot maksimalna hitrosti 170 kilometrov na uro in pospešek do stotice v 10,6 sekunde šteje vozno udobje. Gre za kombinacijo visokega in udobnega sedenja, brezstopenjskega samodejnega menjalnika, ki voznika razbremeni, in pa aktivnega tempomata, ki sam pospešuje, zavira in ohranja varnostno razdaljo.
Skratka, za volanskim obročem boste sproščeni, kot že dolgo ne. Škoda, da sedež ne premore masažne funkcije, ki bi bila kot smetana na torti. Ker gre za hibrida, so njegovo naravno okolje mestne ulice. V mestu lahko kar 80 odstotkov časa vozimo na elektriko, maksimalna hitrost vožnje, ki to še dovoljuje, pa je 60 kilometrov na uro. Ali prevedeno, ko se boste s capturjem vozili po mestu, bo poraba tako nizka, da bo na robu verjetnega (beri: okoli štirice), ko pa ga zapeljete v hitrejše in bolj dinamično okolje, se seveda dvigne. A nam se je povprečje 6,1 litra vendarle zdelo še dovolj ugodno, bi si pa želeli večje posode za gorivo. 48 litrov namreč pomeni, da je doseg z enim polnjenjem 790 kilometrov. Razvojniki obljubljajo tisočico, ki pa vsaj glede na naš način vožnje ni bila dosegljiva.
Besedica techno ne pomeni zvrsti elektronske glasbe, temveč opremo, ki jo je imela testna različica. Ni najvišja, a še vedno zagotavlja dovolj z vidika varnosti in udobja. Parkirni senzorji in kamere pridejo še kako prav, ko parkirna luknja ni ravno velika, ogrevana prednja sedeža sta se v času nizkih temperatur izkazala kot nepogrešljiva, mobilni telefon je mogoče brezžično polniti, captur pa je videti dinamično tudi zavoljo 18-palčnih (45 cm) platišč iz lahke litine. Najbolje smo prihranili za konec – kartico namesto ključa. Pametna je. Zelo pametna, saj odklepa in zaklepa vozilo samodejno, dovolj je, da jo imate blizu sebe v kakšnem žepu ali torbi. Tole pa ni ravno poceni, se verjetno sprašujete. Poceni ni, a se zdi 28.890 evrov korektna cena, pri čemer se je treba zavedati, da captur ni družinsko avto, temveč je krojen po merah (aktivnega) para. Dolžinska mera je 4,24 metra, prtljažnik pa ob vzdolžno pomični zadnji klopi ponuja od 348 do 480 litrov, če ga podremo, pa luknja z ravnim dnom pogoltne zelo uporabnih 1458 litrov. Dovolj za dve gorski kolesi. Uporabnost v notranjosti nadgrajujeta še dva zaprta predala in številna odlagalna mesta. Žal pa captur ni popoln avto, vsaj ko beseda nanese na varnost, ne. Presenetljivo je na trčenjih EuroNCAP dobil zgolj štiri zvezdice za varnost. Mi smo mu to oprostili.