Dwayne Johnson. Ni sicer najboljši igralec, toda ljudje ga imajo radi. Najverjetneje tudi zaradi mišic, ki jih brez sramu kaže vsakič, ko se pojavi na filmskem platnu. Od tod tudi vzdevek The Rock, kar pomeni skala. Nekdanji rokoborec sodi med najbolje plačane hollywoodske zvezdnike, saj njegovo premoženje ocenjujejo na 800 milijonov dolarjev. Nanj smo se spomnili z razlogom. Zdi se neverjetno, toda The Rocka veliko druži s štirikolesnikom, ki v drugi generaciji prav zdaj začenja prodajno pot. Volkswagnom T-rocom. Ne samo zaradi (podobnega) imena. Malega športnega terenca namreč prav tako krasi mišičasta podoba, lahko pa se pohvali tudi z milijardami evrov, ki jih prinaša svojim lastnikom, zato ne preseneča, da jih zavoljo tega krasi prešeren nasmešek. Je namreč prodajna uspešnica, ki je v osmih letih zapeljala v več kot dva milijona garaž, večinoma Evropejcev.

novi volkswagen t-roc

Foto: Matej Štakul, Lizbona 

novi volkswagen t-roc

Foto: Matej Štakul, Lizbona

novi volkswagen t-roc

Foto: Matej Štakul, Lizbona

Če se vam zdi, da ste kombinacijo treh črk roc opazili že v preteklosti, vas občutek ne vara. Spomnite se samo všečno oblikovanega kupeja scirocca, ki pa ga žal ni več na cestah, saj je leta 2018 dočakal bridko slovo. Toda v novem T-rocu je veliko scirocca, saj je oblikovan drzneje od predhodnika, a še vedno ne predrzno. Zemljanom, ki stavijo na volkswagne, je namreč blizu konservativizem. Tako od razvojnikov znamke iz Wolfsburga ne bi pričakovali, da bodo avto ponudili v rumeni barvi, a so ga. In še več, rumena mu neverjetno pristaja, pri čemer sta lahko karoserija in streha avtomobila po želji obarvani različno. Naj vam prišepnemo: nam je bil najbolj všeč v kraljevsko modri barvi (kot na naslovni fotografiji).

Ko so oblikovalci dobili nalogo, da narišejo novega T-roca, se niso zgledovali po Che Guevari, znanem revolucionarju. Ker gre za prodajno uspešnico, so še kako dobro vedeli, da bo namesto revolucije dovolj že evolucija. Rečeno, storjeno. Silhueto so ohranili, ker pa so poslušali ljudi, so avto nekoliko povečali in ga naredili še prostornejšega. Z metrom v roki smo tako ugotovili, da je dolžinska mera 4,37 metra ali prevedeno 12 centimetrov več kot pri predhodniku, prtljažnik pa po novem pogoltne 475 litrov ali 30 več. Oboje naredi avto precej bolj uporaben, ob športno naravnanem paru in upokojencih pa z novim T-rocom merijo tudi na družine.

4,37 m je dolžinska mera novega T-roca, kar je 12 centimetrov več od predhodnika.

Na zadnji klopi namreč ni potreben iluzionizem a la David Copperfield, da bi sedeli udobno (celo pri visokoraslih se bo slišal Kekčev napev), prtljažnik pa za nameček golta kovčke, torbe in vrečke še hitreje kot ogenj, ki zajame leseno hišo. To samo potrjuje, da se za fasado ne skriva praznina. Ob tem, da mu izklesano športno telo priznavamo tako moški kot ženske, pa pamet dokazuje med vsakodnevno uporabo. Omenimo projekcijo podatkov na vetrobransko steklo, česar prva generacija ni imela, samodejno menjavanje voznega pasu na avtocesti, ki nadgrajuje aktivni tempomat, vredna pohvale je tudi možnost parkiranja z uporabo pametnega telefona. Preprosto, a uporabno.

novi volkswagen t-roc

Priljubljeni športni terenec je večji in zato prostornejši. Odslej ga lahko parkiramo tudi z uporabo pametnega telefona. Foto: Matej Štakul, Lizbona

novi volkswagen t-roc

Foto: Matej Štakul, Lizbona

V T-rocu lahko sicer prepoznate navihanega otroka, v čigar družbi vam ne bo nikoli dolgčas, saj vedno postreže z nečim nepričakovanim, kot da skriva asa v rokavu. Ta as ni eden, asov je več. Večina pa se nanaša na pogonski sklop. Naj vas ne bo sram priznati, da za več kot osnovni motor nimate denarja. Razvojniki so se namreč potrudili, da povprečni voznik ne bo čutil pomanjkanja glede iskrivih konjičkov. Teh je sicer 116 (85 kW), 1,5-litrski bencinski motor pa je elektrificiran, tako imenovani mehki hibrid. Električni motor svoje delo opravlja z enim ciljem, zmanjšati porabo goriva in s tem škodljive izpuste. Poraba goriva tako ne preseže šest litrov, super pa je, da se moč na prednji kolesni par že serijsko prenaša prek sedemstopenjskega samodejnega menjalnika. Največja hitrost je 196 kilometrov na uro, do stotice pospeši v 10,6 sekunde. A to ni bil motor, ki smo ga želeli peljati.

Ko je namreč beseda nanesla na močnejšega, prav tako 1,5-litrskega, smo kot otroci v šoli dvignili roko v zrak in bili uslišani. S 150 konji (110 kW) namreč T-roc postane mala raketa (212 km/h, 8,9 s), ki jo je v užitek peljati tako po ovinkasti cesti kot na avtocesti, manever prehitevanja pa mu je prav tako pisan na kožo. In še češnja na torti: povprečna poraba je bila ugodnih 6,4 litra. Za vozno udobje znova skrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik. Prihodnje leto naj bi na cesto zapeljal tudi dvolitrski bencinski TSI (204 KM/150 kW), ki bo kot nalašč za vse, ki potrebujejo štirikolesni pogon, velika novost za Volkswagen pa sta tudi dva samopolnilna hibrida (s sistemsko močjo 136 in 170 KM oziroma 100 in 125 kW).

Vprašanje, imeti ga ali ne imeti, tokrat ni na mestu, bolj smiselno je, katero različico si lahko privoščite. Novi T-roc je tako v predprodaji že na voljo tudi slovenskim kupcem, cene se začnejo pri 28.887 evrih (osnovni motor in oprema trend), za najdražjega (močnejši motor in oprema R-line) pa je treba odšteti 35.976 evrov. Samo za primerjavo, za kako prodajno uspešen avto gre: letos so jih v Sloveniji do konca oktobra prodali 1008, tako da zaseda šesto mesto med vsemi modeli in je najbolje prodajani volkswagen. 

Priporočamo