Če bi želeli na primeru ene znamke nekomu, ki zadnja leta ni pretirano spremljal dogajanja na avtomobilskem trgu, pokazati, kako velike spremembe so se na njem zgodile, bi bil nemara najprimernejši Renault. Najprej zaradi tega, ker bi med paleto avtomobilov našel veliko znanih imen, ki s svojimi predhodniki nimajo praktično nič skupnega, v nadaljevanju pa tudi zaradi karoserijske oblike vozil, ki jih ta francoska znamka ponuja.

Pravzaprav bi bil edini, ki bi ga prepoznal, dobri stari renault clio. Manjši twingo bo, ko bo znova prišel na trg, le električni, enako bo veljalo za renaulta 4 ter že velja za renaulta 5 in megana. Povsem električen je tudi scenic, ki se je ob tem iz enoprostorca prelevil v športnega terenca, ko smo že pri njih, pa dodajmo, da jih Renault, takšnih in drugačnih, slovenskim kupcem zdaj skupno ponuja že za pravljično število – sedem! To so že znani captur, megane conquest, austral, espace (da, tudi ta je iz enoprostorca postal SUV), rafale, že omenjeni scenic in po novem še – symbioz.

Renault symbioz / Foto: Matjaž Terzič

Renault symbioz / Foto: Matjaž Terzič

Ta se po velikosti s 4,41 metra dolžine uvršča med capturja (4,24 metra) in australa (4,51), blizu pa sta tudi scenic (4,47) in megane conquest (4,57). A je scenic torej povsem električen avto, conquest pa se od naštetih razlikuje po tem, da gre za kupejevskega SUV. Symbioz je medtem glede oblike bolj klasičen in sledi najnovejšim znamkinim oblikovnim smernicam, kar najmanj pa so razvojniki pri njem komplicirali tudi pri pogonskem sklopu. Na voljo je namreč z le eno vrsto, kot polni hibrid; njegov 1,6-litrski bencinski motor in elektromotor imata sistemsko moč 143 konjev (105 kilovatov), menjalnik je že znani samodejni »multi-mode«, pogon pa je speljan na sprednji kolesni par. Na las podobno vsem najnovejšim Renaultovim avtomobilom je tudi voznikovo delovno okolje, ki je pregledno, lepo in kakovostno, predvsem pa enostavno za uporabo, tako da se uporabnik nanj hitro navadi in se ne izgublja preveč v neskončnih menijih. A kljub temu kakšen dodaten gumb, denimo za nastavitve klimatske naprave, ne bi bil odveč.

Symbioz seveda času primerno ponuja številne varnostne in udobnostne pripomočke, predvsem pa je treba poudariti njegovo družinsko naravnanost in prijaznost. To, da ima na zadnjih sedežih obilo prostora, nam boste morali verjeti na besedo, o prilagodljivosti pa veliko pove dejstvo, da je zadnja klop vzdolžno pomična, kar lahko bodisi še poveča prostor za noge zadnjih potnikov bodisi oplemeniti prtljažni prostor, ki v odvisnosti od položaja zadnje klopi ponuja najmanj 492 in največ 624 litrov prostornine.

Edina razlika med posameznimi primerki je tako v opremi, z osnovno, ki pa je dejansko že precej bogata, pa symbioz stane 29.690 evrov. 

Priporočamo