Prihodnje leto bo minilo že 30 let, odkar je proizvodne trakove zapustil zadnji primerek avtomobila, ki je močno zaznamoval tudi slovenski vozni park, renaulta 5. Ker je, še preden se je sploh poslovil, že dobil svojega naslednika, clia, se je povsem logično zdelo, da je bilo to tudi njegovo dokončno slovo. Zagotovo so tako mislili tudi pri Renaultu, dokler se ni aktualno vodstvo domislilo, da bi ga bilo smotrno oživiti. Jasno, kot se za ta čas spodobi, v obliki električnega avtomobila, ki je po zunanji podobi atraktivna, modernejša različica svojega predhodnika iz prejšnjega stoletja. Pravzaprav je nezgrešljivo renault 5, kar je pri številnih potencialnih kupcih naletelo na odobravanje.
Da so s tem avtomobilom pri Renaultu zadeli v polno, se je pokazalo, še preden je sploh zapeljal k nam. Potem ko ga je leta 1973 za kanček premagal audi 80 in je zasedel drugo mesto, se je novi renault 5 namreč pred kratkim okitil z nazivom evropski avto leta 2025, zaradi prihoda na slovenski trg v letošnjem letu pa bo za naziv slovenskega avta leta torej kandidiral prihodnje leto. Kakor koli, renault 5 je nazaj, boljši in lepši kot kadar koli.Pa tudi večji. V dolžino s 3,92 metra meri natanko 40 centimetrov več od prve generacije, od druge je daljši 33 centimetrov, a od tistih časov so pač zrasli vsi avtomobili, zato spada v isti razred kot njegov predhodnik, recimo mu razred mestnih malčkov, in za takšne je seveda pogon na električno energijo kot naročen. Pri renaultu 5 je ta lahko shranjena v bateriji s kapaciteto bodisi 40 bodisi 52 kilovatnih ur, prav tako sta na voljo dva po moči različna električna motorja, s 122 ali 150 konjskimi močmi (90 ali 110 kilovati), pri čemer tudi nadaljnja matematika ni pretirano zapletena – zmogljivejša baterija je na voljo le z močnejšim motorjem, manj zmogljiva zgolj s šibkejšim, prva kombinacija zagotavlja do največ 410 kilometrov dosega, druga do 312.
Še posebno z možnostjo nekaterih precej živih barv karoserije, med katerimi izstopata rumena in zelena, je renault 5 tudi zelo izstopajoč avto. O tem smo se prepričali že po eni sami vožnji po Ljubljani, ko so se pogledi nanj kar lepili. Sami pa smo uživali v zares prijetno urejeni in kakovostni potniški kabini, medtem ko bo za kakšne resnejše opise občutkov med vožnjo vendarle potrebno daljše druženje na testu. So pa obeti zelo dobri. In cena? Brez subvencije se začne pri 27.190 evrih, kar pomeni, da s subvencijo najugodnejši renault 5 stane manj kot 20 tisočakov. No, vseeno se pričakuje, da se bo več kupcev odločilo za večjo baterijo in torej nekaj dražjo možnost, sicer pa pri Renaultu letos načrtujejo prodati približno 200 petk. Zanimanja je menda ogromno že zdaj ...