V Renaultu so koncept novega modela električnega twinga predstavili konec leta 2023, do zagona proizvodnje bo torej prišlo v rekordno kratkem razvojnem ciklu manj kot dveh let. »To je bil najhitreje izdelan renault vseh časov,« je na predstavitvi povsem električnega modela twingo E-tech electric dejal Provost.

Poudaril je, da jim je uspelo zmanjšati razvojne stroške za 20 odstotkov, sočasno pa so ostali zvesti pričakovanjem kupcev. »Gre za mestni avtomobil, ki je cenovno dostopen in praktičen. Z začetno ceno pod 20.000 evrov izpolnjujemo svojo obljubo, da bomo električno mobilnost omogočili čim večjemu številu ljudi,« je povedal.

To so dosegli, ne da bi Evropi obrnili hrbet. »Kajti ta avtomobil bo izdelan v naši slovenski tovarni v Novem mestu,« je nadaljeval. Ob tem je potrdil, da bodo v Revozu poleg novega twinga izdelovali še dva električna avtomobila iz razreda A, enega znamke Dacia in drugega znamke Nissan.

Baterija, ki je svetovna novost

Med tehničnimi karakteristikami novega twinga v Renaultu izpostavljajo baterijo na osnovi litijevega železovega fosfata (LFP) z zmogljivostjo 27,5 kilovatne ure, ki je svetovna novost. Je tudi najboljši v svojem razredu glede energetske učinkovitosti, njegov ogljični odtis v življenjskem ciklu je namreč približno 60 odstotkov nižji kot pri avtomobilih z notranjim izgorevanjem v tem razredu. Dolg je 3,79 metra, njegov doseg z enim polnjenjem pa je 263 kilometrov. Izbirati je mogoče med štirimi barvami – rdečo, zeleno, rumeno in črno.

V Novem mestu, kjer Renaultove osebne avtomobile izdelujejo že od leta 1973, pravijo, da so  pripravljeni na nove izzive. Predsednik uprave Revoza Jože Bele je v sporočilu za javnost zapisal, da je projekt proizvodnje tega revolucionarnega mestnega avtomobila v Revozu v zaključni fazi. »Z njim bomo dokazali, da smo kos najzahtevnejšim projektom,« je dodal.

Zaposleni v Revozu po njegovih besedah cenijo odločitev skupine Renault Group, da se bosta twingu v tamkajšnji proizvodnji pridružila dva dodatna modela. Cenijo tudi podporo vlade in lokalne skupnosti, ki sta prepoznali pomen projekta ne le za Revoz, temveč za vse  slovensko gospodarstvo.

Investicijo bo podprla država

Predstavniki vlade in Renaulta so memorandum o soglasju, na podlagi katerega bodo v Revozu izdelovali prenovljeno različico električnega twinga, podpisali julija lani. Na tej podlagi lahko Renault pri investiciji v zagon proizvodnje novega modela računa na podporo države. Vlada je namreč naložbo prepoznala kot strateško in  izrazila močno voljo, da podpre proizvodnjo električnih avtomobilov v Revozu.

O višini slovenskega prispevka k investiciji, ki bo na dolgi rok prinesla do 400 dodatnih delovnih mest, minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han ob podpisu memoranduma o soglasju ni želel govoriti. Je pa nekaj mesecev pozneje za portal Forbes Slovenija povedal, da bi lahko znašal do 40 milijonov evrov. Iz tega je po navedbah portala mogoče malo natančneje sklepati tudi o skupni višini Renaultove naložbe; izračunali so jo v višini med 120 in 400 milijoni evrov.

Priporočamo