Twist, swing, tango. Gre za živahne, vročekrvne, čustvene in zabavne plese, prav s temi besedami pa bi lahko opisali tudi avtomobil, ki mu je ime – twingo. Ne, ne gre za naključje. Renaultovi razvojniki so, ko so iskali ime za tega mestnega malčka, ki so ga javnosti razkrili oktobra 1992 na salonu v Parizu, navdih dobili prav pri omenjenih zvrsteh plesov in v besedi twingo združili posamezne začetke in konce njihovih imen.

Zaradi povsem drugih razlogov se je twingo v zadnjem času znašel v središču pozornosti širše slovenske avtomobilske javnosti. Potem ko so v njegovi prvi domovini Franciji, v Parizu, prvič razkrili, kako bo ta avtomobil videti v novi, četrti generaciji, so nekaj dni pozneje podobno storili tudi v njegovi drugi domovini, kjer ga bodo proizvajali. V Sloveniji, v Novem mestu, v tovarni Revoz.

Namrščena mala stvarca

V njej so twinga druge in tretje generacije že izdelovali od leta 2007 pa vse do lani, a bo imela proizvodnja nove generacije vseeno precej večjo težo. Če je bil twingo po izjemnem uspehu prve generacije v drugi in tretji eden najmanj pomembnih avtomobilov v Renaultovi floti, v kateri je igral povsem obrobno vlogo, ga želijo znova vrniti tja, kjer je nekoč že bil – med najpomembnejše, številčno dobro zastopane in izstopajoče avtomobile te francoske znamke. Zato ne čudi, da so se po vzoru novih renaultov 4 in 5 oblikovno naslonili na original iz 90. let, s čimer deluje tako retro kot sodobno, in mu namenili zgolj električni pogon. Kar je še eden od razlogov, zakaj bo njegova nova vloga in s tem vloga Revoza pomembnejša – šlo bo namreč za vstopni Renaultov električni avto, ki bo stal manj kot 20.000 evrov.

Novi renault twingo bo na voljo v štirih, večinoma živahnih barvah. / Foto: Renault

Novi renault twingo bo na voljo v štirih, večinoma živahnih barvah. / Foto: Renault

Originalni twingo je imel kar nekaj le njemu lastnih zanimivih lastnosti, pri novem pa se nanj spomnimo predvsem, ko pogledamo njegovo obliko, na čelu z značilno prednjo masko. Njen izvor je še posebno zanimiv. Zanjo je namreč odgovoren Patrick Le Quement, ki se je Renaultu pridružil leta 1988 in kmalu izvedel, da imajo v arhivih znamke shranjenih nekaj zanimivih idej za projekt majhnega avtomobila. Med vsemi se mu je zdela najbolj zanimiva tista, pod katero se je podpisal Jean-Pierre Ploue, pa čeprav je njegov avto označil za namrščeno malo stvarco, ki pa skriva ogromen potencial. »Zanimiva je bila, ker je šlo za kombilimuzino z zelo zaobljenimi linijami. Na hitro sem skiciral spremenjeni sprednji del avtomobila, ki je postal glavna značilnost twinga, avtomobila z majhnim 'smejočim se' obrazom, s skoraj človeškim izrazom. Twingo je bil 'srečen' avtomobil,« se je spominjal Patrick Le Quement.

Kmalu serijska proizvodnja

Do odobritve projekta je minilo še nekaj let, kot omenjeno pa je twingo svojo predstavitev dočakal na pariškem salonu leta 1992. In sprožil neverjeten odziv, ki so ga francoski mediji poimenovali kar twingomanija – kupci so hvalili predvsem njegovo vsestranskost, saj je bil za tako majhen avto (dolžina le 3,43 metra) neverjetno prostoren. Na začetku prodaje je bil ob tem na voljo le v štirih barvah, pri čemer so se najbolj klasičnim izognili.

Podobno pot so ubrali tudi tokrat, ko bo twingo po bistveno manj uspešni drugi in tretji generaciji znova videti kot srečen avto z nasmejanim obrazom ter na voljo v treh precej izstopajočih barvah (rdeči, zeleni in rumeni) in malce bolj klasični črni. Prav tako bodo njegova značilnost kompaktne mestne mere (dolžina 3,79 metra), hkrati pa bo zaradi značilne oblike ponujal dovolj prostora tako v prtljažniku (305 litrov) kot v potniški kabini, ki bo prav tako razgibana in popestrena z vložki v barvi karoserije. Ker bo v naslednjih mesecih o twingu še veliko govora, dodajmo le še to, da ga bo poganjal električni motor z 82 konji (60 kW) moči, baterija kapacitete 27,5 kWh pa mu bo zagotavljala doseg do 263 kilometrov; če se zdi malo, naj še enkrat poudarimo, da gre v prvi vrsti za mestni avto. In časovnica? Do konca leta bodo v Revozu zaposlili 250 delavcev, serijska proizvodnja se bo s polno paro začela januarja, prvi avtomobili bodo kupcem dostavljeni maja, konec prihodnjega leta pa naj bi zagnali še proizvodnjo twingu sorodnih modelov znamk Nissan in Dacia. 

Priporočamo