Ko beseda nanese na avtomobilizem, gre za svet, v katerem vajeti v rokah navadno držijo moški. S svetlimi izjemami, seveda. Mary Barra se tako kot prva dama družbe General Motors lahko pohvali, da je sploh prva, ki so ji v ZDA zaupali vodenje avtomobilskega podjetja. Med ženske, ki so v svetu avtomobilov pustile svojo sled in jo še puščajo, pa sodi tudi za številne neznana Stella Li, 55-letna Kitajka, ki je v podjetju BYD pristojna za promocijo vozil na mednarodnih trgih. Mogoče se vam to ne zdi nič posebnega, a menedžerka se lahko pohvali, da je prva ženska, ki je na izboru za svetovni avtomobil leta prejela naziv avtomobilska osebnost leta. In kateri je glavni razlog, da je zasenčila moške kolege?
Prihodnje leto bo zaznamovala 30 let dela pri podjetju BYD, saj se mu je pridružila takoj po diplomi iz statistike na ugledni univerzi v Fudanu, zelo hitro pa je postala odgovorna za razvoj strategij za promocijo vozil, saj je prvi mož podjetja Wang Chuanfu v njej videl sicer mlado, a zelo nadarjeno dekle, ki lahko BYD pomaga do rasti na prav vseh svetovnih trgih. Za kako veliko podjetje gre, dokazujejo tudi podatki iz letošnjega januarja. Po vsem svetu so prodali 296.000 vozil (električnih in priključnih hibridov) oziroma 47 odstotkov več kot v enakem mesecu lani, skupno pa se je lanska prodaja ustavila pri številki 4,27 milijona. Precej slabše gre podjetju v Evropi, zato ne preseneča, da je Kitajka nedavno postala odgovorna tudi za širitev znamke na stari celini, kjer pa jo čaka zahtevno delo zaradi uvoznih carin. Tem se bodo izognili, ko bodo vozila začeli proizvajati v Evropi. S tekočega traku njihove nove tovarne na Madžarskem naj bi prvi štirikolesniki zapeljali še letos.Do ljudi prijazno podjetje
Stella Li, ki jo je leta 2021 Forbes dodal na seznam najvplivnejših žensk na Kitajskem, velja za gonilno silo pri uspehu podjetja BYD na številnih mednarodnih trgih v letu 2024, a poudarja, da za odlične prodajne rezultate ni odgovorna sama. »Počaščena sem, ker sem prejela to nagrado, a se zavedam, da je posledica dela 110.000 inženirjev, ki v podjetju skrbijo za raziskave in razvoj ter bodo to počeli tudi v prihodnje. Vesela sem, da so naše delo prepoznale številne stranke po vsem svetu, ki dojemajo znamko BYD kot vodilno na področju trajnostnih tehnologij,« pravi menedžerka, ki sodi med ključne obraze, odgovorne za to, da je BYD v razmeroma kratkem času postal globalna uspešnica. Še pred dobrimi desetimi leti je bil nišni igralec na mednarodnem trgu, ko se je leta 2013 prvič pojavil na trgu baterij, pa je zaposloval le šest ljudi. Danes je vzorni delodajalec.
Tudi Stella Li ni pozabila, da je bila pot sprva posuta s trnjem, in se spominja prvih dni, ko so odpirali pisarne v Hongkongu, Chicagu in Evropi, obiskovali različne salone in prodajali baterije za prenosne telefone. Prav Samsung, Motorola in Nokia so nastajajoče kitajsko podjetje postavili na poslovni zemljevid. Ker je bila pri prodaji uspešna, je leta 2007 postala predsednica uprave podjetja BYD Electronics, ko ga je osem let pozneje zapustila, je na Kitajskem že veljala za eno najuspešnejših poslovnih žensk. Uspelo ji je tudi, da se je vrednost delnice podjetja med njeno vladavino zvišala za 30 odstotkov. Naslednja naloga pa je bila precej zahtevnejša in resen preizkus njenih sposobnosti. S prodajo vozil se je morala dokazati na ameriškem trgu. Poslovne cilje je uresničevala tudi z dobrim sodelovanjem s sindikati, podjetje pa proslavila kot prijazno do ljudi, saj so zaposlovali moške in ženske, mlade in stare.
Sprememba sveta na bolje
Tudi ob njeni pomoči BYD ves čas raste na južnoameriškem, latinskoameriškem in evropskem trgu ter postaja zelo pomemben igralec med električnimi vozili. »Če dobro poznate svojo panogo, vas bodo stranke in druge strani sprejele kot zanesljivega partnerja. Bistveno je, da razumete trg in njegove zakonitosti ter ponudite svoje rešitve, ki obravnavajo te tematike,« odgovarja na vprašanje, kaj je skrivnost njenega uspeha. Električne avtomobile ima v malem prstu, globoko pa razume tudi tehnične podrobnosti. Njena vrlina je med drugim zmožnost pravilnega komuniciranja in nagovarjanja sodelavcev, ki ji vselej radi prisluhnejo. Ko jo vprašajo, kaj kratica BYD dejansko pomeni, sama pogosto pravi Build your dreams (Zgradi svoje sanje), njeno poslanstvo pa je sprememba sveta na bolje z inovacijami, ki zmanjšujejo emisije toplogrednih plinov in našo odvisnost od fosilnih goriv. »In pri tem nas nič več ne more ustaviti,« je odločna. Zato ni čudno, da sodi BYD med najhitreje rastoča avtomobilska podjetja in želi imeti med tako imenovanimi vozili novih energij, med katere sodijo električna, (priključni) hibridi in vodikova, globalno kar 23-odstotni delež.
»Če želi podjetje uspešno poslovati, mora imeti ne samo sodobne tehnologije, temveč tudi finančno stabilnost, proizvodne zmogljivosti in poslovni načrt za prihodnost. Vse našteto BYD ima,« je samozavestna. Uspeh v Evropi bi to samozavest samo še nadgradil.