Obisk Romunije je bil dobrodošel, ker smo se na lastne oči prepričali, kako velika kakovostna razlika je med daciami, proizvedenimi pred Renaultom, in tistimi, narejenimi po njem. Predvsem pa so se časi od takrat, ko je tovarna premogla le enega robota, zelo spremenili in danes jih za kakovost proizvodnje skrbi že več kot 800. Z roboti se je povečevala tudi plača zaposlenih, ki se je z mizernega povprečja pod 200 evri petkratno povečala. Povečala se je tudi produktivnost. Danes tako tovarno vsako minuto zapusti eno vozilo.
Foto: Tomaž Skale
Strah
Pisalo se je leto 2004, ko smo bili v Romuniji z razlogom: obiskali smo tovarno Dacie v Pitestiju. To je bil čas, ko je nizkocenovna znamka že prišla pod okrilje mogočnega Renaulta, in pričakovanja so bila ogromna. Na cesto je zapeljal model logan, prvi, odkar so Francozi v Dacio vložili milijarde. »Želimo napasti zahodnoevropski trg,« so tedaj dejali odgovorni, mi pa smo si mislili svoje. Le kateri Nemec, Francoz ali Italijan se bo glede na relativno visoko kupno moč odločil za avto znamke, katere ime deluje slabšalno? Dobrih 20 let kasneje je zgodba Dacie postavljena na glavo. Gre za eno najbolj priljubljenih znamk, ki se pridevnika nizkocenovna še danes ne otepa in ga s ponosom sprejema, čeprav je res, da ni več ravno nizkocenovna. Seveda pa so njeni avti cenejši od konkurence.