Potem pa je prišlo do strela v koleno, odločevalci v Evropski uniji so sprejeli odločitev, da so električni avtomobili edina prihodnost, in »pozabili«, da Evropejci na tem področju nimamo konkurenčne prednosti. Kitajcem pa se je smejalo, saj so se z elektrifikacijo ukvarjali že davno, preden so evropski politiki sploh slišali, da električni avto obstaja. In kot da to ni dovolj, so sprejeli še drakonske kazni za vse, ki strogo zastavljenemu ogljičnemu odtisu ne bodo sledili.

Namesto da bi bile prioriteta naložbe v inovacije in električno mobilnost, se evropska podjetja danes soočajo z milijardnimi kaznimi, industrija, ki je nekoč predstavljala hrbtenico evropskega gospodarstva, pa je le korak od tega, da za vedno izgubi konkurenčno prednost. Medtem ko Kitajska vlaga milijarde in ZDA ščitijo svoje trge, Evropa še naprej nalaga kazni. Analitiki so zato prepričani, da tak pristop ni vzdržen in da nujno potrebujemo strateški premik. Vrag je vzel šalo. Kitajska je tako lani prevladovala na trgu električnih vozil in dosegla 40-odstotno rast, Evropa pa je bila edini trg, na katerem je prišlo do upada prodaje električnih vozil. In kaj storiti?

Namesto da bi bile prioriteta naložbe v inovacije in električno mobilnost, se evropska podjetja danes soočajo z milijardnimi kaznimi zaradi prevelikega ogljičnega odtisa.

Treba je znova pridobiti izgubljeno konkurenčnost, ključni ukrepi pa vključujejo usmerjene naložbe v proizvodnjo baterij in polnilno infrastrukturo, poenostavitev ponudbe vozil in okrepljeno mednarodno sodelovanje. Evropa mora na prvo mesto postaviti inovacije, krepiti proizvodnjo in odpirati nove priložnosti na trgu. Ključno je zmanjšati odvisnost od Kitajske, kar je danes velik izziv, saj evropski proizvajalci zaradi manjše prodaje na tem trgu dosegajo nižje prihodke in posledično dobičke od načrtovanih, ter se obrniti k drugim trgom, kot so Indija, Vietnam in Južna Amerika, kjer je velik potencial za rast.

Evropska avtomobilska industrija (še) ni v krizi, saj so poslovni rezultati še vedno dobri, a vsi koncerni dosegajo slabše številke od načrtovanih, ki se kažejo v napovedih zapiranja tovarn in množičnih odpuščanj. Odgovorni morajo končno priznati, da s tekočih trakov zapelje veliko električnih avtomobilov, ki jih kupci ne želijo in so nebodigatreba, tudi zato, ker so občutno predragi, zato so cenejši, ki naj bi bolj množično že letos zapeljali na ceste, razlog za optimizem, pri čemer je evropsko industrijo treba zaščititi ter ji še naprej pomagati s subvencijami in naložbami v polnilno infrastrukturo. Čeprav je bitka predvsem s Kitajci izgubljena, pa vojna na srečo še ni. A dodatnega strela v koleno si industrija ne more privoščiti. 

Priporočamo